رابطه چای سبز و سرطان پروستاتبه گزارش رويترز از توكيو، بر اساس بررسي محققان مركز ملي سرطان ژاپن مصرف چاي سبز ممكن است خطر سرطان پيشرفته پروستات را كاهش دهد.
تحقيقات مركز فوق نشان مي دهد مرداني كه هر روز 5 فنجان يا بيشتر چاي سبز مي نوشند ممكن است خطر ابتلا به سرطان پيشرفته پروستات را، در مقايسه با كساني كه در روز كمتر از يك فنجان مي نوشند، به نصف كاهش دهند.
نوري كوراهاشي، از دانشمنداني كه در اين تحقيق شركت داشت، گفت: اين سخن به معناي آن نيست كه افرادي كه چاي سبز مي نوشند كاهش خطر سرطان پيشرفته پروستات در آنان تضمين شده است. ما فقط داريم نتايج خود را ارايه مي دهيم. اما نتايج ما به اين اميد اشاره مي كند كه چاي سبز خطر سرطان پيشرفته پروستات را كاهش مي دهد.
در اين مطالعه گفته شده سرطان پروستات در مردان آسيايي خيلي كمتر از مردان غربي است كه ممكن است علت آن تاثير مصرف زياد چاي سبز در آسيا باشد اما مركز فوق اعلام كرد براي تاييد آثار پيشگيرانه چاي سبز بر سرطان پروستات، مطالعات بيشتر، از جمله آزمايش هاي كامل باليني لازم است.
حاصل اين مطالعات كه بر روي 50 هزار مرد 40 تا 69 ساله طي 14 سال از 1990 به بعد انجام شده در ژورنال اپيدميولوژي منتشر شده است.
موسسه خيريه انگليسي "تحقيقات سرطان انگليس" در وب سايت خود مي گويد حاصل تحقيق روي تقريبا 20 هزار مرد ژاپني كه سال 2006 در ژورنال سرطان انگليس منتشر شد رابطه اي بين چاي سبز و سرطان پروستات پيدا نكرد.
آشنايی با پاپ اسمير و ضرورت انجام آن ۸۶/۱۱/۹
انجير برای معالجه سرطان مفيد است ۸۶/۱۰/۱۶
چايی دم کردن بلديد؟ ۸۶/۱۰/۱۴
سرطان، شب ها در کمین است ۸۶/۱۰/۱۲
رابطه مواد آرايشي با سرطان ۸۶/۱۰/۶
احتمال سرطان سينه در آقايان ۸۶/۹/۳۰
شناسايی فاکتور نيرومند داروی سرطان ۸۶/۹/۲۵
راه تازه ای برای درمان سرطان ۸۶/۹/۲۰
مصرف کلم و کاهش خطر سرطان مثانه ۸۶/۹/۱۸
رابطه سرطان و سی تی اسکن ۸۶/۹/۱۷
خانمها چيپس نخوريد! ۸۶/۹/۱۳
چای سبز، داروی بيماريها ۸۶/۹/۹
سرطان به روش غربی ۸۶/۸/۲۷
پيشگيری از انتقال سرطان ۸۶/۸/۲۲
چاقی و سرطان در زنان ۸۶/۸/۱۹
گلابی وحشی ۸۶/۸/۱۵
انقلاب در دنیای پزشکی ۸۶/۸/۱۵
لاغر بمانید تا مبتلا به سرطان نشويد ۸۶/۸/۱۱
ويروسهايی که تومور می سازند ۸۶/۸/۸
جنين برای پيشگيری از سرطان سينه ۸۶/۷/۳۰
Last Christmas - Wham
اخراج شهردار چينی