فست فود، عامل سرطان ونابودی عقل

مصرف بیش از اندازه خوراكی های بدون ارزش غذایی، خطر سرطان و نابودی عقل را افزایش می دهد.

پژوهشگران اعلام كردند ، مصرف بیش از اندازه غذاهایی كه به "فست فود" موسوم اند و ویتامین، مواد معدنی و دیگر مواد مغذی به میزان كافی در آنها وجود ندارد، خطر ابتلا به سرطان، نابودی عقل، ‌سكته مغزی و دیگر بیماری ها را افزایش می دهد.

محققان موسسه تحقیقات اوكلند كالیفرنیا معتقدند ریشه بسیاری از نارسایی هایی را كه با افزایش سن بروز می كند، می توان در تغذیه نامناسبی جستجو كرد كه فرد در جوانی داشته است.

محققان می گویند، كمبود 15 نوع مواد غذایی ضروری برای بدن از جمله منیزم و ویتامین دی به میزان زیادی در از بین رفتن دی ان ای سلولی و افزایش خطر سرطان موثرند.

به گفته پژوهشگران، تغذیه مناسب و متنوع شامل مقادیر كافی میوه، سبزی، لبنیات مغزها و غلات سبوس دار یا دست كم استفاده منظم و تحت نظارت پزشك از مكمل هایی مانند مولتی ویتامین، از بروز آثار سوء كمبود مواد مغذی در بدن جلوگیری كند.



در همين زمينه:
  • آنچه درمورد سرطان سينه بايد بدانيد ۸۶/۱۱/۱۳
  • آشنايی با پاپ اسمير و ضرورت انجام آن ۸۶/۱۱/۹
  • ملت فست فود؛ انگليسيها يا امريکاييها؟ ۸۶/۱۰/۲۲
  • انجير برای معالجه سرطان مفيد است ۸۶/۱۰/۱۶
  • سرطان، شب ها در کمین است ۸۶/۱۰/۱۲
  • رابطه مواد آرايشي با سرطان ۸۶/۱۰/۶
  • احتمال سرطان سينه در آقايان ۸۶/۹/۳۰
  • رابطه چای سبز و سرطان پروستات ۸۶/۹/۲۹
  • شناسايی فاکتور نيرومند داروی سرطان ۸۶/۹/۲۵
  • فست فودها و مسموميت غذايی ۸۶/۹/۲۲
  • راه تازه ای برای درمان سرطان ۸۶/۹/۲۰
  • مصرف کلم و کاهش خطر سرطان مثانه ۸۶/۹/۱۸
  • رابطه سرطان و سی تی اسکن ۸۶/۹/۱۷
  • خانم‌ها چيپس نخوريد! ۸۶/۹/۱۳
  • سرطان به روش غربی ۸۶/۸/۲۷
  • پيشگيری از انتقال سرطان ۸۶/۸/۲۲
  • چاقی و سرطان در زنان ۸۶/۸/۱۹
  • انقلاب در دنیای پزشکی ۸۶/۸/۱۵
  • لاغر بمانید تا مبتلا به سرطان نشويد ۸۶/۸/۱۱
  • ويروسهايی که تومور می سازند ۸۶/۸/۸
  • گروه : دانش | چاپ | * فرستادن به دوستان | | ۸۶/۱۱/۳۰ : 19-02-2008

    ايرلندی ها و بحران راندن از چپ
    شکم غضنفر





    تازه ترين خبرهای ايران و جهان
    - جلوگیری از حضور اعضای نهضت آزادی بر سر مزار طالقانی
    - درگيری مردم لردگان با نيروهای انتظامی
    - اعتراض حزب اللهی ها به کارآموزی پسران در رشته مامايی
    - سفر پرزیدنت بوش به ریاض برای گفتگو در باره رژیم تهران
    - سجده بازدیدکنندگان بر آرامگاه كوروش
    - فعال سیاسی کرد بر اثر شکنجه درگذشت
    - کاریکاتور؛ محمود غیبگو
    - نسل دوم اخراج، نسل دوم تبعید - الاهه بقراط
    - اعتراض بيماران تالاسمی بندرعباس به واردات خونهای آلوده
    - اعدام جوانی که اتهام وی قتل مامور انتظامی اعلام شده بود
    - مک کین هرگونه مذاکره با رژیم تهران را قاطعانه رد کرد
    - همايش "اخلاق دينی–اخلاق سكولار" در دانشگاه آزاد قم لغو شد
    - گردو غبار شديد شهرستان مرزی قصرشيرين را فراگرفت
    - فرمانده ارتش بحرين: رژیم تهران مانند اختاپوس است
    - جزئيات بيشتر از حمله به ديپلماتهای رژیم در عراق
    - سکته مغزی هر 3 دقیقه جان یکنفر را می گیرد
    - زلزله چين؛ نجات يک پرستار از زير آوار پس از 4 روز
    - سخنگوی پنتاگون: اقدام نظامی گزينه ای مطرح است
    - سلاحهای چینی با کمک پاسداران وارد عراق و افغانستان می شود
    - قفقاز در انتظار بزرگترین رزمایش ناتو است
    - نکته سی و ششم از پنجاه نکته اساسی مبارزه مسالمت آميز
    - ازدواج اجباری با مهريه يک دست و يک پا
    - توافق گروه های لبنانی با میانجیگری اتحادیه عرب
    - عمليات گسترده نیروهای عراقی در شهر موصل
    - واکنش دموکراتها به اظهارات رئیس جمهور آمریکا

    بايگانی

    هنری (200)
    مقاله (133)
    موزيک (246)
    نمآهنگ (313)
    کامپيوتر (120)
    آشپزی (119)
    گوناگون (658)
    فيلترشکن (9)
    جوک (181)
    آزادگی (40)
    ادبيات (71)
    موبايل (61)
    خبر (613)
    عکس (162)
    دانش (464)
    ورزشی (219)
    تکنولوژی (148)
    آموزشی (209)
    فيلم (344)


    تماس با ما

    برگه تماس با ما

    آدرس پست الکترونيکی
    info [at] IranPressNews [dot] com