خانمها بيشتر چای بنوشندزنانی که در طول روز سه لیوان چایی مینوشند احتمال سکته قلبی را در خود کاهش میدهند.
به گزارش آسوشيتدپرس زنانی که در طول روز سه و یا چهار فنجان چای بنوشند ممکن است بتوانند خود را در برابر سکته قلبی ایمن کنند.
تحقیقات نشان داده است که یک سوم زنانی که در طول روز مقدار زیادی چای مینوشند نسبت به دیگران که کمتر چای مینوشند احتمال ابتلا به امراض قلبی در آنها کمتر است.
این تحقیق فرانسوی در همین زمینه ثابت کرده است که برای مردان این موضوع صادق نیست و مقدار چای نوشیده شده توسط این افراد نمیتواند برای قلبشان مفید باشد.
جالب اینجاست که زنان بالای 70 سال مورد تحقیق حتی اگر دچار فشار خون بالا بودند هم با نوشیدن چای وضعیت جسمانی بهتری نسبت به دیگر همسن و سالان خود که روز را بدون چای سپری میکردند داشتند.
برخی از منتقدان این تحقیق عنوان کردهاند از آنجایی که افراد مورد مطالعه از نظر شرایط جسمانی همچون سیگاری بودن و یا گیاهخوار بودن مورد آزمایش قرار نگرفتهاند جوابهای این آزمایش نمیتواند مورد تائید باشد.
سکته مغزی: تنها 3 ساعت فرصت ۸۷/۱/۳
مبارزه موسيقی با سکته مغزی ۸۶/۱۲/۳
ويتامين Cو كاهش خطر سكته مغزی ۸۶/۱۰/۲۵
چايی دم کردن بلديد؟ ۸۶/۱۰/۱۴
رابطه چای سبز و سرطان پروستات ۸۶/۹/۲۹
چهار راه پیشگیری از حمله قلبی ۸۶/۹/۱۰
چای سبز، داروی بيماريها ۸۶/۹/۹
نوشیدن چای در کشورهای گوناگون ۸۶/۷/۲
تاثير چای بر کاهش فعاليت باکتری دندان ۸۶/۶/۳۱
بهداشت دندان و پيشگيری از سکته ۸۶/۶/۲۳
الکل سکته مغزی را افزایش می دهد ۸۶/۶/۲۲
بزاق دهان و بيماری ايدز
سيستم تشخيص اشيا با شنيدن