عوامل ضدسرطان در سيبدانشمندان آمريكايي ۱۲ تركيب را در پوست سيب شناسايي كردهاند كه سلولهاي سرطاني را در محيط آزمايشگاهي از بين ميبرند.
به گزارش خبرگزاري يونايتدپرس، پژوهشگران دريافتند پيش از اين، به سه تركيب از اين ۱۲ تركيب در مقالات علمي اشارهاي نشده بود.
رويهاي ليو مجري اين تحقيقات از دانشگاه سم شناسي محيطي و تطبيقي دانشگاه كورنل گفت چندين تركيب را شناسايي كرديم كه مانع از تکثير سلولهاي سرطاني كبد، قولون و سينه انساني ميشوند و احتمالا تا حدودي عامل خاصيت ضد سرطاني تمامي سيبها هستند.
وي معتقد است روزانه مصرف پنج تا ۱۲ وعده انواع مختلف از ميوهها و سبزيجات، اقدام مناسبي براي كاهش خطر ابتلا به بيماريهاي مزمن از جمله سرطان و همچنين تامين نيازهاي غذايي لازم براي حفظ سلامتي است.
اين پژوهشگران ۱۰۳ كيلوگرم از پوست سيبهاي سرخ را مورد بررسي قرار دادند، تركيبات آنها را جدا و ساختارهاي تركيبات نويد بخش را شناسايي كردند.
سپس در آزمايشگاهها اين تركيبات خالص را عليه رشد سلولهاي سرطاني بكار بردند.
آنها دريافتند تري ترپنويدها كه نوعي مولكول چربي محلول طبيعي هستند احتمالا بيشترين نقش ضد سرطان را دارا هستند.
آشنايی با پروستات ۸۷/۱/۱۹
سوسیس و كالباس سرطانزاست ۸۷/۱/۱۹
شناسايی زودرس سرطان ۸۷/۱/۸
سيب و کاهش حساسيت ۸۷/۱/۶
نوشتن احساسات به سرطانی ها کمک می کند ۸۷/۱/۵
آجيلهای ناسالم، عامل بروز سرطان ۸۶/۱۲/۲۸
آسپرين و کاهش خطر ابتلا به سرطان سينه ۸۶/۱۲/۲۳
سرطان غدد بزاق با تلفن همراه ۸۶/۱۲/۱۱
فست فود، عامل سرطان ونابودی عقل ۸۶/۱۱/۳۰
آنچه درمورد سرطان سينه بايد بدانيد ۸۶/۱۱/۱۳
آشنايی با پاپ اسمير و ضرورت انجام آن ۸۶/۱۱/۹
اشترودل سيب ۸۶/۱۰/۲۷
انجير برای معالجه سرطان مفيد است ۸۶/۱۰/۱۶
سرطان، شب ها در کمین است ۸۶/۱۰/۱۲
رابطه مواد آرايشي با سرطان ۸۶/۱۰/۶
احتمال سرطان سينه در آقايان ۸۶/۹/۳۰
رابطه چای سبز و سرطان پروستات ۸۶/۹/۲۹
شناسايی فاکتور نيرومند داروی سرطان ۸۶/۹/۲۵
راه تازه ای برای درمان سرطان ۸۶/۹/۲۰
مصرف کلم و کاهش خطر سرطان مثانه ۸۶/۹/۱۸
سامان: پشيمون برميگردی
آشنايی با پروستات