بهبود جریان خون در مغز به کمک کاکائو

پژوهشگران اعلام کردند که ترکیبات خاصی از کاکائو می تواند جریان خون در مغز را تقویت کند.

ماده "فلاوانول" ماده ای مغذی موجود در کاکائو است که می تواند در سلولهای مغز به عنوان ضد اکسیداسیون و ضد عفونت کاربرد داشته باشد. این خصوصیات شیمیایی می تواند سلولها و نسوج مغز را از آسیب حفظ کرده و در نتیجه مانع بروز بیماریهای قلبی و سرطان شود.

پژوهشگران بر این باور بودند که استفاده از غذا و نوشیدنی هایی که حاوی این ماده هستند می تواند فرایند مشکلات مغزی را با کاهش رو به رو کند و برای اثبات آن بر روی 34 فرد 59 تا 83 ساله که اعتیاد نداشته و به بیماریهایی نظیر دیابت یا فشار خون مبتلا نبودند، آزمایش به عمل آوردند.

افراد مورد آزمایش در یک گروه میزان 450 میلی گرم از فلاوانول را دو بار در روز مصرف کرده و گروه دوم مقدار 18 میلی گرم از آن را مورد استفاده قرار دادند و سپس برای بررسی توسط دستگاه فراصوتی به آزمایشگاه منتقل شدند.

بر اساس گزارش CBCNEWS، پس از گذشت یک هفته میزان تقویت جریان خون در افرادی که میزان بالایی از فلاوانول را مصرف کرده بودند 8 درصد افزایش یافته بود که در هفته دوم به 10 درصد رسید. در عین حال بهبود جریان خون در افرادی که میزان بیشتری از این ماده را مصرف کرده بودند بسیار چشمگیرتر از کسانی بود که میزان کمتری از این ماده را مصرف کرده بودند.

پژوهشگران با مشاهده این نتایج اعلام کردند که ماده فلاوانول موجود در کاکائو می تواند در بهبود شرایط مغز برای جلوگیری از ابتلا به بیماریهایی مانند جنون و سکته مغزی بسیار موثر باشد



در همين زمينه:
  • رابطه مغز و خودکشی ۸۷/۸/۱۵
  • افزايش خطر عفونت با تزريق خون کهنه ۸۷/۸/۱۲
  • جستجو در اينترنت برای مغز مفيد است ۸۷/۷/۲۷
  • پرخوری موجب اختلال در كار مغز می شود ۸۷/۷/۱۹
  • تاثیر موسیقی بر كاهش فشار خون بالا ۸۷/۶/۳۱
  • برای تصفيه خون و رفع عطش، خيار بخوريد ۸۷/۳/۲۱
  • زمین خوردن پس از سكته مغزی ۸۷/۳/۱۳
  • خطر لخته شدن خون کارمندان ۸۷/۲/۳۰
  • اول مغز می‌بيند بعد چشم! ۸۷/۲/۱۸
  • سکته مغزی: تنها 3 ساعت فرصت ۸۷/۱/۳
  • گروه : دانش | چاپ | * فرستادن به دوستان | | ۸۷/۶/۶ : 27-08-2008

    رییس جمهور مردمی قبل و بعد از انتخابات
    لاک پشت اسکيت سوار





    تازه ترين خبرهای ايران و جهان
    - موج شديد سرما در اروپا زندگی مردم را مختل کرده است
    - اسرائیل به ساکنان رفح هشدار داد این منطقه را ترک کنند
    - شرکت هندی صادرات بنزین به ایران را قطع می کند
    - نگرانی حزب الله لبنان از شکست حماس در غزه
    - کاریکاتور؛ آموزش به حماس برای سپر کردن کودکان
    - قبول آتش بس سه ساعته در غزه
    - دانشجویان دانشگاه شیراز در آستانه اعتصاب غذا
    - حوادث غزه؛ بلبشو در رسانه های خبری رژیم
    - قطع گاز؛ هشدار اتحاديه اروپا به روسیه
    - فشار بر زندانیان بهایی برای شرکت در مراسم عزاداری محرم
    - حوادث غزه، نظر یکی از خوانندگان
    - دستشویی های زنانه و مدیریت زنان
    - عکس رویتر از عمل وحشیانه قمه زنی در رژیم آخوندی
    - غزه؛ ایتالیا: فعالیت اتمی رژیم تهران فراموش نشود
    - تونی بلر: ادامه حکومت حماس در غزه مانع صلح است
    - اسرائیل یک ضربه كاری به حماس خواهد زد
    - غزه؛ بی اعتنایی كشورهای عضو اوپک به درخواست رژیم
    - ديدگاه جوانان و خاطرات تلخ آنها نسبت به محرم
    - زمینه چینی رژیم براى ایجاد آشوب در کشورهای عربی
    - حکومت خودگردان فلسطینی در پی بازگشت به غزه
    - گزارشی از اذیت و آزار نسبت به هموطنان مسیحی در سال ۲۰۰۸
    - مرحله سوم درهم کوبیدن بساط حماس بزودی آغاز می شود
    - درگيری نيروی انتظامی با مردم در چهارراه ولی عصر
    - تصویر: برف و یخبندان در اروپا
    - گاز ترکیه در سرمای زیر 35 درجه قطع شد




    تماس با ما

    برگه تماس با ما

    آدرس پست الکترونيکی
    info [at] IranPressNews [dot] com





    گذر از فيلترينگ با کمک گوگل
    Add to Google