آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 14 آذر ماه 1389 = 05-12 2010

9 سالگی، سن آغاز فحشا در ایران

روزآنلاین: طبق قوانین جمهوری اسلامی، تن فروشی زنان و روسپیگری در ایران جرم محسوب شده و مجازات های سنگینی برای آن در نظر گرفته شده است اما طبق قوانین اسلامی می توان با خواندن یک "صیغه موقت" به آن جنبه رسمی یا لااقل شرعی داد. با وجود این، مسائل مربوط به زنان مانند بدحجابی یا روسپیگری همواره یکی از موضوعاتی بوده که حکومت اسلامی پس از انقلاب 1357 با آن درگیر بوده است و طرح های مختلفی برای برخورد با این پدیده ها اجرا شده که همگی پس از مدتی رها شده اند.

برابر برخی گزارش های نیمه رسمی که در سال های گذشته در منابعی مانند خبرگزاری کار ایران (ایلنا) منتشر شده، در 10 سال اخیر میانگین سن دختران فراری در تهران که به تن فروشی اشتغال دارند از 28 سال به 9 تا 17 سال رسیده است و حدود 10 هزار باند فحشا تنها در پایتخت ایران فعالیت می کنند.

سیدکاظم رسول زاده طباطبایی، مدیر گروه روانشناسی دانشگاه تربیت مدرس در تیرماه 1388 گفته بود: "در دهه 60 و 70 سن روسپیگری بالای 30 سال بود اما اکنون سن روسپیگری از 15 سال به بالا رسیده است."

کارشناسان، فقر و وضعیت نامناسب معیشتی، بیکاری، اعتیاد، اخراج از محل کار، ازدواج اجباری، تنوع طلبی مردان و... را علل اصلی افزایش فحشا در ایران می دانند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: