آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 16 بهمن ماه 1389 = 05-02 2011

هفتاد درصد کارگاه های تولیدی کفش تبریز تعطیل شدند

ایلنا: رئیس اتحادیه کفاشان تبریز امروز با ابراز تاسف از تعطیلی ۷۰ درصدی واحدهای تولیدی کفش در تبریز، خواستار توجه ویژه دولت برای حل این مشکل شد.

حسین‌نژاد اظهار داشت: در حال حاضر در تبریز بیش از ۲ هزار واحد تولیدی کفش داریم که از آن تعداد تنها ۳۰ درصد فعال هستند و ۳۰ درصد نیمه تعطیل و ۴۰ درصد نیز تعطیل هستند که در تبریز ۴۰ هزار جفت کفش دست‌دوز در سال تولید می‌شود.

رئیس اتحادیه کفاشان تبریز با اشاره به اینکه اتحادیه کفاشان تبریز در دهه ۴۰ تاسیس و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی از سال ۱۳۶۲ فعالیت دوباره خود را آغاز کرده است، تصریح کرد: هدف اتحادیه تلاش برای حل مشکلات صنفی اعضا و ارائه خدمات برای تسریع در امور آنهاست و هیئت مدیره سعی کرده است تا در این راستا تلاش کند.

حسین‌نژاد نبود مواد اولیه مرغوب در بازار و عدم تولید چرم خوب را مهم‌ترین عامل پایین بودن کیفیت کفش تبریز دانسته و خاطرنشان کرد: در تبریز مواد اولیه مرغوب همچون چسپ، چرم، زیره، رویه و یراق‌آلات نداریم و از سوی دیگر به دلیل تعرفه گمرگی بسیار بالا نمی‌توانیم این مواد را از خارج وارد کنیم و در ‌‌نهایت ضربه آن را تولیدکنندگان متحمل می‌شوند و تولیدات تبریز هرگز توان رقابت با کشورهای هم‌طراز را پیدا نمی‌کنند و رکود صنعت کفش را موجب می‌شود.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: