آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 23 فروردین ماه 1390 = 12-04 2011

امارات متحده 41 حساب بانکی رژیم را مسدود می کند

سایت حکومتی آتی نیوز: امارات متحده عربی در چارچوب تحریم های مصوبه شورای امنیت سازمان ملل متحد، تصمیم گرفته است 41 حساب بانکی مربوط به ایران در بانک های این کشور را مسدود کند.

روزنامه دولتی عربی زبان «امارات بیزینیس» روز دوشنبه نوشت، بانک مرکزی امارات در نامه ای خطاب به بانک ها و مؤسسات مالی این کشور دستور داده است تا دارائی های افراد و مؤسسات شامل در فهرست تحریم های قطعنامه 1929 شورای امنیت مسدود و واریز کردن پول به حساب آنان قطع گردد.

پیشتر از این نیز، مقامات دبی از شرکت های مستقر در بازار آزاد این کشور تقاضا کرده بودند تا در معامله با آن عده از بانک ها و مشتریان خود که با ایران رابطه دارند، محتاطانه رفتار کنند.

هفته گذشته دفتر شورای بازرگانی ایرانیان در دبی گفته بود شرکت های ایرانی در مطابقت با تحریم های پیشنهادی شورای امنیت، با محدودیت های جدی و فزاینده در امارات روبرو شده اند.

ایران در چارچوب همکاری های مهم مالی خود با دبی، سالانه نزدیک به دو میلیارد دلار با امارات داد و ستد دارد.

روزنامه گلف نیوز نیز هفته گذشته طی گزارشی اعلام کرد، امارات متحده عربی 40 شعبه مربوط به شرکت های محلی و بین المللی را بدلیل تخطی از تحریم های مصوبه شورای امنیت در مورد ایران مسدود کرده است.

به گفته این روزنامه، این شرکت ها در تجارت ” کالاهای مورد استفاده دوگانه و خطرناک که فروش آنها در چارچوب تحریم های شورای امنیت و پیمان منع گسترش سلاح های هسته ای ممنوع اعلام شده است” دست داشته اند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: