آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 16 دی ماه 1390 برابر با 2012 Friday 06 January

سخت تر شدن وضعیت تجار ایرانی در امارات

صدای آمریکا: نشنال روزنامه انگلیسی زبان امارات متحده عربی زیر عنوان "تحریم ها معامله گران با ایران را در امارات متحده عربی زیر فشار گذاشته است" می نویسد
کسب و کارهای ایرانی در امارات متحده عربی زیر منگنه ناشی از سخت تر شدن تحریم ها رفته اند، و این درحالی است که ویزاها رد می شود، منافع کاهش می یابد و استفاده ازامکانات بانکی دشوار ترشده است.

سخت تر شدن کسب و کار برای ایرانی ها در خارج از جمهوری اسلامی گویای مشکلات رو به افزایش اقتصاد ایران در داخل کشور است. تحریم های جدیدی که آمريکا هفته گذشته وضع کرد و بانک مرکزی و بخش مالی ایران را هدف گرفت، آینده ای توام با وخیم تر شدن اوضاع را مجسم می کند. این تصمیمات بشدت بر تجارت مهم اقلام غیر نفتی هم اثر می گذارد.

کسب و کارهای ایرانی در ابوظبی و دوبی هم اکنون فشار را حس می کنند.

بازارایرانی ابوظبی، که تا این اواخر کانون پررونق معاملات اقلام گوناگون - از زعفران گرفته تا فرش - محسوب می شد، اکنون به میزانی قابل توجه راکد شده است.

تجار ایرانی مقیم دوبی نیز با مشکلات مواجه اند.

دشواری کسب ویزاهای ۲۱ روزه به معنای سفر شمار کمتری از معامله گران ایرانی به امارات متحده عربی در ماه های اخیر است.

مرتضی معصوم زاده، عضو کمیته اجرائی شورای بازرگانی ایران می گوید "تحریم های آمريکائی اوضاع را سخت ترکرده است - بخصوص از نظر بانکی - و بر فعالیت های کسانی که با کسب و کارهای ایرانی معامله دارند اثر منفی گذاشته است. اکنون دسترسی به اعتبارات بانکی برای تجارت، در صورتیکه ایرانی باشید، تقریبا غیر ممکن شده است".

حساب های بانکی بعضی از تجار ایرانی در چند ماه اخیر بسته شده است، و بعضی دیگر خود با تعطیل کردن کسب و کارشان در امارات ، فعالیت هايشان را به ترکیه و یا مالزی منتقل ساخته اند.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español

به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved