آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 28 دی ماه 1390 برابر با 2012 Wednesday 18 January

جزئیات تحریمهای اتحادیه‌ اروپا علیه رژیم تهران

به گزارش رادیو آلمان، دیپلمات‌های اروپایی می‌گویند دور بعدی تحریم‌های اتحادیه‌ی اروپا علیه تهران محدود به نفت وارداتی از ایران نمی‌شود. رایزنی‌ها در مورد اعمال محدودیت بر فعالیت‌های بانک مرکزی جمهوری اسلامی نیز ظاهراً در دستور کار قرار دارند.

تعدادی از دیپلمات‌های اروپایی که از مذاکرات برای گسترش تحریم‌های اتحادیه‌ی اروپا علیه جمهوری اسلامی مطلع هستند، روز چهارشنبه (۱۸ ژانویه/ ۲۸ دی) در بروکسل جزئیات بیشتری در این خصوص را در اختیار خبرگزاری رویترز قرار داده‌اند.

دارایی‌های بانک مرکزی جمهوری اسلامی از مواردی هستند که این دیپلمات‌ها به آن اشاره کرده‌اند. در واقع تصمیم نهایی برای توقیف این دارایی‌ها گرفته شده است.

جزئیات تحریم‌های نفتی و محدودیت‌ها علیه بانک مرکزی جمهوری اسلامی به احتمال قوی روز دوشنبه آینده مشخص خواهند شد. نشست وزیران خارجه‌ی اتحادیه‌ی اروپا برای تصمیم گیری در این مورد روز دوشنبه (۲۳ ژانویه/ ۳ بهمن) برگزار خواهد شد.

گمانه‌زنی‌های دیپلمات‌های اروپایی اما گستره‌ی این تحریم‌ها را تا حدودی روشن می‌کنند.

تحریم‌های نفتی اتحادیه‌ی اروپا از قرار بستن قراردادهای جدید با جمهوری اسلامی را ممنوع می‌کنند و به کشورهای واردکننده فرصت می‌دهند قراردادهای کنونی خود را تا اول ژوئیه‌ی سال جاری (۱۱ تیر ماه ۱۳۹۱) به پایان برسانند.

تهران تحریم نفت از سوی اتحادیه‌ی اروپا را بی‌اثر می‌داند و بارها تأکید کرده که سهم این اتحادیه از واردات نفت ایران را به راحتی با مشتری‌های دیگر جبران می‌کند. به اعتقاد مقام‌های جمهوری اسلامی، تحریم نفت ایران بهای آن را در بازار به شدت بالا خواهد برد.

از سوی دیگر برخی از کشورهای عربی از جمله عربستان و لیبی اعلام کرده‌اند که کمبود نفت ایران را جبران می‌کنند. ویلی سوندال، وزیر خارجه‌ی دانمارک که کشورش ریاست دوره‌ای اتحادیه‌ی اروپا را بر عهده دارد، نیز چندی پیش اعلام کرد که یافتن منابع جای‌گزین برای نفت ایران دشوار نیست.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español

به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved