آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 2 بهمن ماه 1390 برابر با 2012 Sunday 22 January

افزایش قیمت دلار و سکه با زندگی مردم چه می‌کند؟

فرارو- یک نماینده مجلس می گوید: «مسلما کاهش نرخ بهره بانکی در افزایش نرخ دلار تاثیر دارد. من نمی دانم آقای احمدی نژاد با چه منطقی جلوی افزایش نرخ بهره بانکی را می گیرد. مسلم است وقتی نرخ بهره پایین باشد افراد سرمایه خود را به بانک نمی سپارند و آن را وارد بازارهای کاذب مانند سکه و ارز می کنند.»

نرخ دلار در معاملات امروز به رقم 1900 تومان رسید. افزایش بی سابقه قیمت دلار در ماههای اخیر در حالی است که تاکنون از سوی دولت یا مجلس برنامه مشخصی برای مقابله با این پدیده اتخاذ نشده و افزایش نرخ بهره بانکی که گفته می شد، می تواند تا حدود بسیاری از افزایش نرخ دلار جلوگیری نماید نیز، با مخالفت احمدی نژاد مسکوت مانده است.

شکور اکبرنژاد عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با فرارو گفت: «اگر دولت و مجلس برنامه ای داشتند که کار به اینجا نمی رسید. به قول یک اندیشمند هنگامی که اندیشه ای موجب بروز یک مشکل می شود دیگر نمی توان آن مشکل را با آن اندیشه رفع نمود. هنگامی که کشور علمی اداره نشود همین می شود.»

وی درباره تبعات بالا رفتن نرخ دلار گفت: «مسلما این موضوع بر روی گران شدن دیگر اجناس نیز تاثیر می گذارد.»

وی درباره مخالفت احمدی نژاد با افزایش نرخ بهره بانکی و تاثیر این موضوع بر افزایش نرخ دلار گفت: «مسلما کاهش نرخ بهره بانکی در افزایش نرخ دلار تاثیر دارد. من نمی دانم آقای احمدی نژاد با چه منطقی جلوی افزایش نرخ بهره بانکی را می گیرد. مسلم است وقتی نرخ بهره پایین باشد افراد سرمایه خود را به بانک نمی سپارند و آن را وارد بازارهای کاذب مانند سکه و ارز می کنند.»

وی ادامه داد: «این موضوع باعث ایجاد تورم در جامعه شده و وضعیت بازار و تولید خراب می شود. البته دولت از این مسئله سود خواهد برد اما به بهای ضربه زدن به روحیه و اموال مردم.»

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: «مسئله کشورداری یک مسئله علمی است. نیت خوب داشتن باعث نمی شود که خوب هم کشورداری کنیم. چنان که خداوند هم با قانون دنیا را اداره می کند.»




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español

به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved