آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 3 بهمن ماه 1390 برابر با 2012 Monday 23 January

سرمای استخوان‌ سوز اردبيل به 35درجه زير صفر رسيد

مديركل راه و ترابري استان اردبيل امروز در گفت‌وگو با فارس در اردبيل اظهار داشت: همچنان كولاك و بوران شديد در محورهاي اصلي، فرعي و روستايي وجود دارد به طوري كه عليرغم تلاش راهداران راه ارتباطي چندين روستا همچنان مسدود است.
محمد كريم هدايتي افزود: راهداران با تلاش شبانه‌روزي سعي در بازگشايي محورهاي مواصلاتي دارند اما از شب گذشته كولاك و بوران شديد در محورهاي اصلي و گردنه‌هاي صعب‌العبور تردد را با مشكل مواجه كرده است.
وي به حجم زياد بارش برف در مناطق كوهستاني اشاره كرد و افزود: پرسنل راهداري از روز جمعه تاكنون شبانه‌روز و بدون وقفه با تحمل سرماي استخوان‌سوز در صدد بازگشايي راه‌هاي اصلي و فرعي هستند و همچنان اين فعاليت‌ها در بازگشايي راه‌هاي روستايي ادامه دارد.
اين مسئول از رانندگان عبوري از محورهاي كوهستاني و به ويژه گردنه‌هاي صعب‌العبور خواست با تجهيزات كامل زمستاني و رعايت اصل احتياط تردد كنند و از هرگونه توقف نابجا در جاده‌ها و محورهاي اصلي نيز بپرهيزند.

راه ۳۰ روستا در نير و مشگين‌شهر مسدود است
بر اساس اعلام فرمانداران شهرستان‌هاي نير و مشگين‌شهر با وجود تلاش‌هاي شبانه‌روزي پرسنل راهداري در اين مناطق همچنان راه ارتباطي ۳۰ روستا در اين شهرستان‌ها مسدود است.
به گفته فرماندار شهرستان نيز به دليل كولاك و بوران شديد و عليرغم بازگشايي كامل محورهاي روستايي از شب گذشته راه ۲۰ روستا در اين شهرستان مسدود شده و تلاش براي بازگشايي آنها ادامه دارد.
سيد حميد عباداللهي افزود: راهداران از صبح امروز در تلاش هستند با نمك‌پاشي و فعاليت دستگاه‌هاي سنگين راهسازي اين مسيرها را بازگشايي كنند.
رئيس راه و ترابري مشگين‌شهر نيز ابراز داشت: عليرغم تلاش راهداران به دليل كولاك و بوران شديد كار بازگشايي راه‌هاي روستايي ادامه دارد به طوري كه همچنان راه ارتباطي ۱۰ روستا در اين شهرستان مسدود است.
به گزارش خبرگزاري فارس از اردبيل، در شهرستان كوثر نيز با تلاش عوامل راهداري بازگشايي راه‌هاي روستايي مسدود شده ادامه داشته به طوري كه شب گذشته نيروهاي امدادي به مسافران يك دستگاه اتوبوس كه گرفتار در كولاك و بوران شده بودند امداد‌رساني كردند.
بيشترين بارش برف از شهرستان سرعين اعلام شده كه در سطح شهر ۳۲ سانتي‌متر و در ارتفاعات به نيم متر مي‌رسد.

كاهش دماي فيروزآباد به ۳۰ـ درجه
اداره كل هواشناسي استان اردبيل نيز با اعلام اينكه در استان به دليل حاكم شدن هواي صاف و گاه نيمه ابري برودت هوا و سرماي شديدي را شاهد هستيم از هموطنان خواست از تركيدگي برخي امكانات و تجهيزات با استفاده از پوشش مناسب جلوگيري كنند.
دماي هوا در شهر اردبيل شب گذشته به ۳۰- درجه رسيد در حالي كه سردترين شهر استان نيز شهر فيروز‌آباد در كوثر بود كه با ۳۵- درجه شب سردي را اهالي اين منطقه سپري كردند.
بر اساس اعلام كارشناسان هواشناسي استان وضعيت جوي استان هم اكنون صاف تا كمي نيمه ابري و در اكثر شهرهاي استان دماي هوا زير صفر است كه در دو روز آينده نيز بر سرما و برودت هوا افزوده مي‌شود.
امروز همچنين به دليل سرماي هوا و برودت جوي مدارس برخي از شهرها در مقطع پيش دبستاني و ابتدايي تعطيل شد.





Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español

به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved