آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 3 بهمن ماه 1390 برابر با 2012 Monday 23 January

واکنش رژیم درمانده اسلامی به تحریم نفتی

واحدمرکزی خبر: سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: تحریم نفتی اقدامی غیرمنطقی و ناعادلانه است اما تاثیری در روند حرکت ملت ما برای دستیابی به حقوق اساسی خود ندارد.

مهمانپرست گفت: اصولا شیوه تهدید ، فشار و تحریم در مقابل ملتی که برای رویکرد خود منطق و استدلال قوی دارد ، روشی شکست خورده است.

وی با اشاره با تصویب توقف خرید نفت از ایران در اتحادیه اروپا افزود: همان طور که در اظهارات مقامات اروپایی و اخبار منتشره در این باره مشخص است ، برخی کشورها تعویق این کار را تحت پوشش تحریم های تدریجی مطرح کرده اند که این موضوع حاکی از رویکردی سیاسی است.

وی گفت: نیاز بلندمدت و پایدار کشورهای مختلف جهان به انرژی به نحوی است که نمی توان جمهوری اسلامی ایران را که دارای دومین ذخایر بزرگ گاز و چهارمین ذخایر بزرگ نفت دنیاست تحریم کرد.

مهمانپرست افزود: به نظر می رسد اخلال در تامین نیازهای انرژی کشورهای رقیب اقتصادی آمریکا در سال های آینده ، در دستور کار مقامات آمریکا قرار گرفته است و آنان به بهانه فشار سیاسی بر ملت ایران درصدد تضعیف رقبای اقتصادی خود هستند.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: مقامات اروپایی و دیگر کشورهایی که در این زمینه زیر فشار سیاسی آمریکا قرار دارند باید به منافع ملی خود بیندیشند و برای تحقق اهداف پنهان مقامات آمریکایی ، خود را از بازار انرژی ایران محروم نکنند.

وی هشدار داد:‌ این کشورها توجه داشته باشند که با این اقدامشان ، در تامین انرژی مورد نیاز برای رشد اقتصادی تعریف شده خود ، مشکلات جدی ایجاد نکنند.

مهمانپرست گفت: هر کشوری که خود را از بازارهای انرژی ایران محروم کند بلافاصله شاهد جایگزین شدن رقبای دیگری در این زمینه خواهد بود.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español

به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved