آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 14 بهمن ماه 1390 برابر با 2012 Friday 03 February

تا نوروز دیگر ارز و طلا در بانکها باقی نخواهد ماند

گزارش دریافتی از درون رژیم: به گفته رئیس بانک مرکزی، محمود بهمنی، اگر خرید دلار و طلا همینطور ادامه یابد، تا نوروز سال 91 دیگر دلار و طلایی باقی نخواهد ماند. بهمنی این سخنان را طی ماه گذشته در صحبتهایش با سران حکومت مطرح نموده است.

اقتصاددانان بانک ارزیابی میکنند که هجوم مردم برای خرید ارز و طلا در آستانه عید نوروز شدت خواهد یافت، بطوری که بانکها دیگر نخواهند توانست پاسخگو باشند.

نظر به بحران اقتصادی کشور که روز بروز عمیق تر میشود، بهمنی بطور غیر علنی دیدارهایی را با احمدی نژاد و رئیس شورای عالی امنیت ملی، جلیلی انجام میدهد. لازم به ذکر است که در صورت نیاز، وزرا و دیگر مسئولان نیز در این جلسات شرکت میکنند.

در اجلاس انجام گرفته طی ماه گذشته، تصویب شد که بمنظور متوقف نمودن کاهش بی سابقه ارزش ریال، یک سری اقدامات انجام گیرند:

بالا بردن نرخ بهره بطور حاد، از چهارده به 21 درصد، تک نرخ کردن دلار (1226 تومان) باقیمتی پایین تر از قیمت قبلی آن و فروش دلار صرفا به مسافران خارج و وارد کنندگان و همچنین برخورد با مردم و صرافیهایی که در بازار سیاه مشغول به خرید و فروش ارز و طلا میباشند.

تا به اینجای کار این اقدامات موفق به آرام کردن مردم نشده اند و گزارشات مبنی بر ایجاد صفهای طولانی و درگیری میان افرادی که برای خرید ارز به صرافیها و بانکها مراجعه میکنند روز بروز بیشتر میشوند.

ولی در ملاقاتی که در یازدهم بهمن ماه با حضور احمدی نژاد، جلیلی و بهمنی انجام شد، بهمنی هشدار داد که طبق گزارشی که اقتصاد دانان بانک مرکزی تهیه کرده اند، پیش بینی میشود که ارز و طلایی که در بانکهای کشور وجود دارند حتی تا نوروز سال 91 دوام نیاورند.

بهمنی اضافه کرد که به رئیس اداره بین الملل بانک، سید کمال سید علی، دستور داده تا در اسرع وقت توصیه های خود برای رسیدگی به این مشکل را هم از نظر عرضه و هم از نظر تقاضا ارائه کند.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español

به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved