آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 2 اسفند ماه 1390 برابر با 2012 Tuesday 21 February

سوریه؛ مخالفت روسیه با کنفرانس تونس/هشدار کلینتون

به گزارش خبرگزاری فرانسه از مسکو، وزارت خارجه روسیه امروز اعلام کرد که در کنفرانس دوستان سوریه در تونس شرکت نخواهد کرد.

این نشست قرار است روز 24 فوریه با هدف بررسی راه های حمایت بیشتر از گروه های مخالف سوری در تونس برگزار شود.

یک مقام وزارت خارجه روسیه، هدف از برگزاری این نشست را تشکیل یک ائتلاف بین المللی علیه رژیم دمشق اعلام کرده و گفته است مسکو در آن شرکت نخواهد کرد.

گفتنی است روسیه که متحد رژیم بشار اسد بشمار می رود و به حکومت وی برای سرکوب مردم سوریه سلاح می فروشد، تا کنون دو بار قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل در مورد این کشور را وتو کرده است.


پکن و مسکو باید موضع خود را تغییر دهند

خبرگزاری فارس: وزیر امور خارجه آمریکا در اظهاراتی جدید با لحنی هشدارآمیز خطاب به روسیه و چین که قطعنامه ضدسوری غرب و اعراب را در شورای امنیت وتو کرده‌اند، گفت: پکن و مسکو باید موضع خود را در قبال سوریه تغییر دهند.

به گزارش خبرگزاری آلمان، "هیلاری کلینتون" وزیر امور خارجه آمریکا روز گذشته اعلام کرد: از تمام روش‌های دیپلماتیک موجود استفاده خواهیم کرد تا روسیه و چین را قانع کنیم رفتار و موضع خود را در قبال سوریه تغییر دهند.

در حالیکه غرب آماده می‌شود تا دولت سوریه را تضعیف کند، وزیر خارجه آمریکا در حاشیه نشست "گروه ۲۰" در مکزیک تصریح کرد که پیام روشنی برای روسیه و چین دارد و به دنبال جلب حمایت آنها علیه سوریه است.

وی تصریح کرد: آنها (چین و روسیه) تصمیم اشتباهی در حمایت کردن از "بشار اسد" رئیس‌جمهوری سوریه اتخاذ کرده‌اند.

بنا بر این گزارش، این اظهارات توسط وزیر خارجه آمریکا در حاشیه اجلاس وزرای خارجه گروه ۲۰ کشور صنعتی و از اقتصادهای بزرگ جهان در مکزیک مطرح شد.

بر اساس این گزارش، روسیه و چین ماه گذشته در نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره تحولات سوریه از حق خود برای وتو کردن قطعنامه ضدسوری استفاده کردند و مانع از تصویب این قطعنامه شدند که همین امر نیز خشم آمریکا و متحدان این کشور را به شدت بر انگیخت.

کلینتون همچنین گفت که نشست "دوستان سوریه" که قرار است با سازماندهی اتحادیه عرب در ۲۴ فوریه (۵ اسفندماه) در تونس برگزار ‌می‌شود در نظر دارد جنبشی بین‌المللی علیه بشار اسد به وجود آورد.

برگزاری این کنفرانس با حمایت آمریکا که به گفته یک مقام مسئول در دفتر ریاست کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا (در گفت‌وگو با عربی‌پرس)، نماینده ویژه هیلاری کلینتون وزیر خارجه آمریکا در این کنفرانس در تونس حاضر خواهد شد، پس از آن صورت می‌گیرد که طرح‌های اعراب و آمریکا و غرب در شورای امنیت علیه سوریه با مخالفت روسیه و چین و کشورهایی دیگر مانند هند و آفریقای جنوبی شکست خورده است.

بر اساس این گزارش، کشورهای غربی و عرب که به دنبال سقوط اسد هستند در حال آماده‌سازی یک ژست آشکار برای حمایت از مخالفان اسد هستند.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español

به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved