آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 15 اسفند ماه 1390 برابر با 2012 Monday 05 March

سناتور مک کین خواستار حملات هوايی علیه نیروهای اسد

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، سناتور جان مک کین خواستار حملات هوايی به پایگاههای ارتش رژیم سوریه شد و گفت، این اقدام به اپوزیسیون این کشور برای دفاع از خود در برابر رژیم بشار اسد کمک خواهد کرد.

این سناتور ارشد آمریکايی نخستین مقام این کشور است که خواستار حملات هوايی به مواضع نیروهای ارتش رژیم سوریه شده است.

سناتور مک کین گفته، برای کمک به اپوزیسیون سوریه، باید ماشین جنگی ارتش بشار اسد را از کار انداخت که مردم سوریه را قتل عام می کند.

این سناتور بانفوذ آمریکايی درست یکسال پیش نیز خواستار مداخله نظامی غرب در لیبی شده بود.

اظهارات سناتور مک کین در حالی بیان می شود که به گفته سازمان ملل، تعداد پناهجویان سوری که برای نجات جان خود خانه‌هایشان را ترک می کنند، در حال افزایش است.

به گزارش رادیو آلمان، کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل گزارش داده که در دو روز گذشته بیش از ۲ هزار شهروند سوری به لبنان پناه برده‌اند.

همچنین شماری از ساکنان شهر حمص سوریه که از این شهر گریخته اند به بی بی سی گفته اند که نیروهای امنیتی دولت، در حمص جنایاتی را علیه غیرنظامیان مرتکب شده اند.

آنها از جمله به قتل کودکان توسط نیروهای دولتی اشاره کرده اند.

در همین حال آمریکا و فرانسه روز دوشنبه از ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور جدید روسیه خواستند در سیاست این کشور در قبال رژیم سوریه تجدید نظر کند.

روسیه بهمراه چین تا کنون از رژیم بشار اسد حمایت کرده و مانع از انجام اقدامات شورای امنیت سازمان ملل علیه رژیم سرکوبگر سوریه شده است.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español

به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved