آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 26 اسفند ماه 1390 برابر با 2012 Friday 16 March

زنان ورزشکار سعودی برای نخستین بار در المپیک

شهرزادنیوز: ژاک روگه، رئیس کمیته بین المللی المپیک امیدوار است که زنان ورزشکار عربستان سعودی در المپیک 2012 لندن شرکت کنند و به این ترتیب المپیک به هدف خود، مبنی بر حضور زنان همه کشور ها در این بازی ها، نزدیک تر می شود.

به گزارش خبرگزاری اتریش، وی در این رابطه به رسانه های ایالات متحده اعلام داشت که هنوز مذاکرات ادامه دارد و معلوم نیست که چه تعداد و در کدام رشته ها زنان ورزشکار عربستان در المپیک شرکت خواهند کرد، اما وی بسیار خوش بین است. تصمیم قطعی در این باره طی 4 تا 6 هفته آینده اعلام خواهد شد.

شایان ذکر است که سازمان حقوق بشری "دیده بان حقوق بشر"، در ماه فوریه، در جریان برگزاری کنگره "زنان و ورزش" کمیته بین المللی المپیک در لس آنجلس، با اتکا به منشور این کمیته خواسته بود که عربستان سعودی را به خاطر تبعیض علیه زنان در ورزش از المپیک اخراج کند.

عربستان سعودی در کنار قطر و برونئی، جزو سه کشوری بود که هیچ ورزشکار زنی به المپیک 2008 چین نفرستاده بود. قطر در ماه فوریه اعلام کرد که دو زن ورزشکار به المپیک لندن می فرستد. به گزارش خبرگزاری آلمان برونئی هم تصمیم گرفته است که برای نخستین بار زن ورزشکار به المپیک بفرستد.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español

به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved