آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 26 اسفند ماه 1390 برابر با 2012 Friday 16 March

آغاز دوباره فعالیت انصار حزب‌الله علیه سینما

سایت دیگربان: "انصار حزب‌الله در اعتراض به صدور مجوز نمایش برای دو فیلمی که آن‌ها را «ضد اخلاقی» و «ضد ارزشی» خوانده٬ روز شنبه (۲۷ اسفند) مقابل ساختمان وزارت ارشاد در تهران تجمع برگزار خواهد کرد.
خبرگزاری فارس روز پنجشنبه (۲۵ اسفند) گزارش کرده که انصار حزب‌الله در اعتراض به «بی‌مسئولیتی برخی مسئولان وزارت ارشاد» این تجمع را برگزار خواهد کرد.
پایگاه خبری انصارحزب‌الله نام این دو فیلم را «زندگی خصوصی» و «گشت ارشاد» اعلام کرده است.
این پایگاه خبری همچنین گزارش کرده که انصار حزب‌الله از غلامحسین محسنی اژه‌ای٬ دادستان کل کشور از وی خواسته مانع اکران این فیلم‌ها در سینماهای ایران شود.
فیلم‌های «زندگی خصوصی» و «گشت ارشاد» در فهرست اکران نوروزی معاونت سینمایی وزارت ارشاد قرار دارند.
انصار حزب‌الله فیلم «گشت ارشاد» را «مصداق کامل توهین به کلیت نظام و مقدسات آن» ارزیابی کرده است.
فیلم «زندگی خصوصی» نیز به اعتقاد آن‌ها محتوایی «ضد اخلاقی» دارد و «مصداق کامل ترویج ابتذال و محرک شهوات و غرایز جنسی است.»
سایت انصار حزب‌الله در گزارشی دیگر از وضعیت سینمای ایران انتقاد کرده و نوشته است: «وقت آن رسیده که در این سینمای فاسد را ببندیم.»
انصار حزب‌الله سال‌ها پیش با حمله به سینماها مانع نمایش فیلم‌هایی می‌شد که با آنها مخالف بود. به نظر می‌رسد این گروه پس از مدت‌ها٬ تحرکات خود در این زمنیه را دوباره آغاز کرده است.
فشار‌ها بر سینما و سینماگران در ایران طی دو سال گذشته از سوی نهاد‌های دولتی٬ حکومتی و امنیتی به شدت افزایش یافته است.
«خانه سینما» به عنوان بزرگ‌ترین تشکل صنفی سینماگران در ایران از سوی وزارت ارشاد منحل اعلام شده و بازیگران و دست‌اندرکاران سینما با محدودیت‌های فراوانی مواجه هستند.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español

به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved