آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 26 اسفند ماه 1390 برابر با 2012 Friday 16 March

استقبال آمریکا از قطع ارتباط سوئیفت با رژیم تهران

خبرگزاری مهر: معاون وزیر خزانه داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی، از اقدام روز گذشته انجمن بین المللی ارتباطات بین ‌بانکی موسوم به "سوئیفت" برای قطع رابطه با بانکهای جمهوری اسلامی ابراز خرسندی کرد.

به گزارش رسانه‌های آمریکایی، دیوید کوهن طی بیانیه ای در این ارتباط گفت :"ایالات متحده از اقدام سوئیفت برای قطع ارائه خدمات به بانک های ایرانی مشمول تحریم، که به باور ما شامل بانک مرکزی ایران نیز می شود، استقبال می کند."

سوئیفت روز پنجشنبه اعلام کرد که کلیه خدمات خود به آن دسته از بانک ها و نهادهای مالی ایرانی که مشمول تحریم‌های اتحادیه اروپا و آمریکا هستند، را از روز شنبه ۲۷ اسفندماه قطع می کند.

معاون وزیر خزانه داری آمریکا همچنین ادعا کرده که تصمیم سوئیفت بیانگر اجماع رو به افزایش بین المللی است. نیاز است تا فشارها بر ایران افزایش یابد، تا از این طریق ایران متقاعد شود به نگرانی ها درباره برنامه غیرقانونی هسته ای خود پاسخ دهد.

دیوید کوهن همچنین اقدام اتحادیه اروپا برای صدور دستور قطع هرگونه ارائه خدمات مالی به افراد و نهادهای مالی ایران که مورد تحریم هستند، مورد ستایش قرار داده است.

کوهن همچنین تاکید کرده است: "ایالات متحده به همکاری نزدیک با اتحادیه اروپا و دیگر کشورها در عرصه بین المللی برای تشدید فشارها بر ایران و همچنین اثرگذاری بیشتر تحریم ها ادامه خواهد داد."




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español

به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved