آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 14 فروردین ماه 1391 برابر با 2012 Monday 02 April

جلوگیری از تردد کشتی های رژیم با پرچم مالت

العربیه: وزارت خارجه مالت روز یکشنبه اعلام کرد مجوز یک کشتی ایرانی را که به سوریه نفت خام حمل می کرد به دلیل تلاش برای دور زدن تحریم های بین المللی لغو کرده است.

بر اساس این گزارش کشتی ایرانی ( ام تی تور ) وابسته به شرکت " آی اس آی ام " پرچم مالت را برافراشته بود و از سوریه نفت خام حمل کرده بود و قصد داشت آن را به یک شرکت چینی ترانزیت کند.

رویترز گزارش داده است آمریکا شرکت " آی اس آی ام " را به عنوان یکی از شرکت هایی معرفی کرده است که ایران به منظور دور زدن تحریم ها تاسیس کرده است.

ایران پس از آن کشتی مذکور را برای حمل نفت به بندر طرطوس اعزام کرد که سوریه از یافتن کشتی برای محموله 84 میلیون دلاری خود ناکام ماند.

وزارت خارجه مالت تاکید کرد پس از آنکه مطلع شدیم کشتی ایرانی است و پرچم مالت را برافراشته است به سرعت وارد عمل شدیم و مجوز آن را باطل کردیم.

مالت تاکید کرده است به تحریم های اتحادیه اروپا و سازمان ملل به شکل قاطع پایبند است.

این کشور عضو اتحادیه اروپا است و در آب های دریای مدیترانه واقع است.

ایران خود به دلیل مسئله اتمی با تحریم های گسترده ای روبه رو است و طی ماه های گذشته اعلام کرده است همه توان خود را برای پشتیبانی از رژیم اسد به کار خواهد بست.

سوریه با قیام مردمی گسترده ای علیه حکومت خاندان اسد در این کشور روبه رو است و نیروهای دولتی هزاران تن از مخالفان را به قتل رسانده اند.

چندین کشور و سازمان بین المللی سوریه را به دلیل ادامه کشتار و خونریزی تحریم کرده اند.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español

به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved