آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 14 فروردین ماه 1391 برابر با 2012 Monday 02 April

رژیم تهران: مذاکرات هسته ای در کشور دوست برگزار شود

سایت آفتاب: دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام پیشنهاد کرد که دور آتی مذاکرات ایران با گروه 1+5 به جای استانبول در یکی از شهرهای بغداد، دمشق یا بیروت برگزار شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی محسن رضایی، وی در دیدار مدیران و کارکنان دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این مطلب افزود: با توجه به بد قولی های دوستان ما در ترکیه در پایبندی به برخی توافقات ، بهتر است مذاکرات ایران و گروه 1+5 در یکی دیگر از کشورهای دوست برگزار شود ، از این رو بغداد، دمشق و بیروت مکان های مناسب تری برای انجام مذاکرات نسبت به استانبول هستند.

وی تصریح کرد: نباید علامت غلطی به گروه 1+5 داده شود و آنها نباید احساس کنند که ایران در موضع ضعف قرار داردبه همین دلیل بهتر است در مورد محل مذاکرات تامل بیشتری صورت گیرد و اینگونه تداعی نشود که استانبول تنها گزینه ماست.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطر نشان کرد: نجات غرب در آینده در دست ایران است و ما می توانیم از نیاز غرب به خودمان استفاده کنیم و با یک دیپلماسی فعال و قوی اکثر موانع را از سر راه خود برداریم.

رضایی در بخش دیگری از سخنانش گفت : موضع جمهوری اسلامی ایران در عرصه سیاست خارجی همواره بر ایستادگی همراه با منطق و تدبیر مبتنی بوده است از این رو تحریم و اعمال فشار را باید با دیپلماسی قوی در خارج و مقاومت در داخل خنثی کرد . تنها در این صورت است که غرب از تحریم، نتیجه ای نخواهد گرفت . مقامات غربی به این امر واقفند که رهبران و مدیران ایران بدنبال جنگ نیستند ولی تسلیم هم نمی شوند.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español

به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved