آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 28 فروردین ماه 1391 برابر با 2012 Monday 16 April

اگر امام زنده بودند از وضعيت.. رضايت نداشتند

اگر امام امروز زنده بودند از وضعيت اقتصادي کشور رضايت نداشتند

روزنامه مردمسالاری: دومين نشست ستاد بزرگداشت بيست و دومين سالگرد ارتحال حضرت امام خميني (س)با حضور رييس ستاد مرکزي ، نماينده ويژه وزير کشور ، جانشين قرار گاه شهيد فهميده و روساي کميته ها و نمايندگان نهادها و وزارت ‌خانه هاي مختلف در حرم مطهر امام راحل برگزار شد. محمدعلي انصاري دبير ستاد بزرگداشت امام خميني(س) در اين جلسه با بيان اينکه بزرگداشت امام وظيفه خطير و سنگيني است، گفت: اين يک انتظار معنوي، الهي، ديني و اخلاقي از همه ما است که طوري کار بکنيم که شيفتگان به امام در اين فرصت مناسب، به ياد امام، مراسمي را شاهد باشند که مسائل جديدي در آن مطرح مي شود. مهمترين نقطه مراسم 14خرداد، اين است که جهانيان، يک بار ديگر، شاهد باشند که مردم با امام، پيوند ناگسستني دارند. دبير ستاد بزرگداشت امام خميني به پيام رهبر معظم انقلاب اسلامي در لحظه تحويل سال نو اشاره کرد و اظهار داشت: اين پيام خطوط اصلي سال پيش رو را در همه عرصه ها تعيين مي کند. شعار محوري ما در سالگرد ارتحال هم، توليد ملي و حمايت از کار و سرمايه ايراني خواهد بود. بدون ترديد يکي از مسائل کليدي و اساسي نه تنها در گذشته که در آينده هم، مساله توليد ملي است. وي اظهار داشت: بايد بدانيم سه عنصر توليد ملي، کار و سرمايه ايراني مي تواند هر ملتي را به اهداف اساسي خود برساند. اگر هر ملتي بنابه دلايلي به اين مسائل اهميتي ندهد و برنامه اي نداشته باشد، هر مقدار هم ظرفيت و انگيزه داشته باشد، بي فايده است.

انصاري يادآور شد: ما کشورهاي ضعيف و کوچکي را در گذشته و حال سراغ داريم که بر سياست توليد ملي اصرار مي کنند و خود را از بحران ها بيرون مي کشند و امروز در دنيا نقش آفرين هستند. برخي کشورها مثل چين، با مديريت کارآمد و جدي، جمعيت زياد خود را تبديل به سرمايه ملي مي کنند.

وي افزود: ايران با سابقه تمدني کهن و اعتقاد قوي اسلامي و سرمايه فراوان است. جاي تاسف است که در اين کشور، از اين همه سرمايه هنوز نتوانسته‌ايم بطور شايسته استفاده کنيم. البته کارهاي محکمي صورت گرفته است و برنامه هاي توسعه پنج ساله وسندهاي جدي مثل سند چشم انداز تدارک ديده شده است. اما بايد به اين مساله توجه کرد که چرا دشمنان ما در هر مساله اي به سراغ تحريم مي روند. تحريم يک کشور به اين معني است که جامعه، آسيب پذير است. البته جامعه ما تحريم ها را پشت سر گذاشته اما هزينه هاي زيادي را متحمل شده است.

رييس ستاد بزرگداشت امام خميني با بيان اينکه کشور بايد با سياست هاي عقلاني اداره شود، گفت: وضع اقتصادي امروز از ديدگاه امام، رضايت بخش نيست. اگر امام امروز حضور داشتند، از اين وضع راضي نبودند. امام سي سال تمام از استقلال، توليد و سرمايه ملي سخن گفته است و ما امروز نبايد نگران کار ، توليدات کارخانه ها و... باشيم .

وي خاطرنشان ساخت: سياستگذاري در همه بخش‌ها، بخصوص در بخش اقتصادي بايد مبتني بر عقلانيت باشد. نمي توان بدون در نظر گرفتن اصول علمي اقتصاد، براي کشور برنامه ريزي کرد. نگاه به سيره و انديشه امام در حوزه اقتصاد، مي تواند راهگشا باشد. تاکيد هاي مکرر ايشان بر مصرف کالاهاي ايراني و حمايت از توليد ملي و حفظ استقلال در همه عرصه ها نشان‌گر اين است که امام دغدغه هاي فراواني در اين حوزه داشته اند. وي از مصرف گرايي گسترده انتقاد کرد و گفت: متاسفانه ارزهايي که به زحمت به دست مي آيد، به راحتي در قبال دريافت کالاهاي خارجي به بيرون مي رود. سهم عظيمي از وسائل مصرفي، خارجي هستند. نمي گوييم مرزها را ببنديد اما بايد بخش بزرگي از اين اقلام، توليد داخل باشند.

وي گفت: ما مشکل اساسي و جدي در زمينه توليد ملي داريم بايد دولت و ملت، با عزم ملي به حل اين مشکل بپردازند. در اين زمينه توجه به نقش و انديشه امام، يک راهکار جدي است.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español

به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved