آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 18 اردیبهشت ماه 1391 برابر با 2012 Monday 07 May

مرگهای مشکوک؛ یک سرکرده دیگر پاسداران درگذشت

سپاه نیوز: سردار سرتیپ دوم پاسدار مرحوم احمد منصوری، معاون سابق آموزش نمایندگی ولی فقیه در سپاه امروز 16 اردیبهشت ماه به دلیل عارضه قلبی دعوت حق را لبیک گفت و به جمع همسنگران خود پیوست.

پاسدار مرحوم بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بلافاصله به عضویت کمیته انقلاب اسلامی در آمده و مسئولیت کمیته صنایع نظامی پارچین را بر عهده می‌گیرد.


مرگ مشکوک پنج فرمانده دوران جنگ سپاه پاسداران ظرف يک ماه

گزارش ماه فوریه 2012

رسانه‌های رسمی جمهوری اسلامی از مرگ پنج فرمانده دوران جنگ سپاه در ظرف یک ماه سخن می‌گویند. «احمد سوداگر» از فرماندهان پيشين سپاه پاسداران خبر داده و نوشته است: «سردار احمد سوداگر رئيس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس به دليل ايست قلبی درگذشت».

احمد سوداگر متولد سال۱۳۳۹ و ۵۱ ساله، متولد دزفول و از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران در دوران جنگ بود و «مسئوليت اطلاعات امنيت قرارگاه خاتم‌الانبيا و فرماندهی لشگر ۲۷ محمد رسول‌الله از جمله مسئوليت‌های ‌او بوده است».

احمد سوداگر پنجميمن «سردار سپاه» است که طی کمتر از يک ماه خبر مرگ او در روزنامه ايران منتشر شده است، از ابتدای بهمن ماه تاکنون در کمتر از يک ماه، خبر در گذشت وفا غفاريان، عباس مهری، منصور ترکان، احمد سياف‌زاده و اکنون احمد سوداگر که همگی از فرماندهان ارشد سپاه در دوران جنگ به شمار می روند، در روزنامه های ايران منتشر شده است.

دليل مرگ وفا غفاريان رييس هيئت مديره شرکت مخابرات ايران و از مديران ارشد سابق سپاه و صنايع دفاع در حوزه‌جنگ الکترونيک که در ابتدای بهمن ماه «بيماری» عنوان شد، و درباره عباس مهری جانشين دانشکده فرهنگی دانشگاه امام حسين وابسته به سپاه پاسداران نيز «سکته مغزی» اعلام شد.

دليل مرگ منصور ترکان مديرعامل شرکت يادمان‌سازه وابسته به شهرداری تهران و از فرماندهان پيشين سپاه نيز در اول بهمن ماه «سکته مغزی»، و دليل مرگ احمد سياف‌زاده رييس سابق دانشگاه عالی سپاه پاسداران نيز «عارضه قلبی» عنوان شده بود، چنانکه به نوشته روزنامه جمهوری اسلامی درباره احمد سوداگر نيز دليل مرگ «ايست قلبی» اعلام شده است.

هر پنج فرمانده ارشد و البته پيشين سپاه پاسداران که از ابتدای بهمن ماه تاکنون خبر درگذشت آن ها منتشر شده بين ۵۰ تا ۵۵ سال سن داشتند.

اخبار مربوط به مرگ فرماندهان پيشين سپاه هنگامی مورد توجه رسانه ها قرار گرفت که «حسين علايی» از فرماندهان ارشد سپاه در سال های جنگ با انتشار پيامی در هفته نخست بهمن ماه مرگ اين چهار تن از فرماندهان پيشين سپاه , به ويژه «احمد سياف‌زاده» را ناخوشایند خواند.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español

به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved