آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 19 اردیبهشت ماه 1391 برابر با 2012 Tuesday 08 May

نوش داروی بعد از لرزه به جان خانه دایی جان ناپلئون

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران دستورتوقف گودبرداری غیرقانونی خانه دایی جان ناپلئون را می‌دهد، این در حالی است که نزدیک 4ماه از نخستین گودبرداری‌ها در مجاورت خانه دایی جان ناپلئون می‌گذرد. خانه‌ای که صد سال از تاریخ آن می‌گذرد و دیگر تحمل بار هیچ گونه لرزه‌ای بر اندامش را ندارد.

خبرگزاری میراث فرهنگی – گروه میراث فرهنگی - نزدیک 2 سال است که خانه دایی جان ناپلئون از فهرست آثار ملی به حکم دیوان عدالت اداری خارج شده و هر لحظه بیم تخریب کامل آن از سوی مالکش می رود. نزدیک 4ماه هم از نخستین گودبرداری‌ها همسایه دیوار به دیوار خانه دایی جان ناپلئون می گذرد.

اکنون بعد از این همه مدت، مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران در بازدیدی شبانه از خانه _ باغ امین‌السلطان، دستور توقف گودبرداری غیرقانونی کنار این بنای ارزشمند و تاریخی را صادر و بر لزوم حفظ و احیای این اثر فاخر ملی تأکید می کند.

به نظر می‌رسد که بعد از گذشت این همه مدت بی توجهی به این خانه که نزدیک صد هنرمند برای نجات آن نامه نوشتند و صد خبرنگار بیانیه‌ای برای جلوگیری از تخریب آن نوشتند و انجمن‌های دوستدار میراث فرهنگی تهران ستاد حمایت از خانه اتحادیه را تشکیل دادند، نوشداروی بعد از مرگ سهراب است.

اکنون رسانه‌ها خبر از آمدن محمدحسین فراهانی، مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران می‌دهند در حالی که اکنون باید اقدامات جدی برای نجات این خانه تاریخی از تخریب کامل پیگیری شود.

فرهانی در این بازدید گفته است که خیابان لاله‌زار قدیم و لاله‌زار نو در آینده‌ای نزدیک در فهرست آثار ملی قرار خواهند گرفت و با ثبت بافت لاله‌زار، امیدواریم بتوانیم هویت شهر تهران و نخستین خیابان گردشگری تهران قدیم را حفظ و آن را به قطب فرهنگی و گردشگری تهران تبدیل کنیم.

این در حالی است که شهرداری تهران طرح بازسازی و ساماندهی خیابان لاله زار را تصویب کرده و به زودی آن را اجرایی می‌کند و شنیده‌ها از کارشناسان میراث فرهنگی حاکی از آن است که این طرح به شدت به عناصر تاریخی لاله زار آسیب می زند.

در این میان این سوال مطرح می‌شود که مسئولان سازمان میراث فرهنگی و گردشگری آیا در جریان تصویب شدن این طرح نیستند که وعده ثبت شدن لاله زار و حفاظت این خیابان قاجاری را در آینده می دهند؟




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español

به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved