آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 25 اردیبهشت ماه 1391 برابر با 2012 Monday 14 May

جلیلی: غربیها دقت کنند برخی اظهارات غیرسازنده است

رجانیوز: دبیر شورای­عالی امنیت ملی با اشاره به رویکرد منطقی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر گفتگو – همکاری تصریح کرد زمان برای راهبرد فشار به پایان رسیده است.

سعید جلیلی با اشاره به برخی اظهارنظرهای غیرمنطقی برخی مقام­های غربی و طرح برخی ادعاهای واهی از سوی آنها که بارها نادرستی آن از سوی آژانس بین­المللی انرژی اتمی مورد تأکید قرار گرفته است به مسئولان غربی هشدار داد مقام­های غربی دقت کنند برخی اظهارات غیرسازنده است.

دبیر شورای­عالی امنیت ملی تأکید کرد هرگونه اشتباه محاسباتی غرب مانع موفقیت گفتگوها خواهد بود. وی تصریح کرد در بغداد منتظر اقدام برای جلب اعتماد ملت ایران هستیم.


مذاکرات اتمی وین و بغداد؛ هشدار کارشناسان

برخی از کارشناسان هسته ای اعلام کردند که گفتگوهای آژانس بين المللی انرژی اتمی با رژيم تهران که قرار است فردا برگزار شود، آزمايشی برای اين رژيم قبل از مذاکرات هسته ای بغداد است.

خبرگزاری فرانسه به نقل از برونو ترترايس از مقامات ارشد بنياد تحقيقات استراتژيک پاريس، نوشت، گفتگوهايی که در وين در پشت درهای بسته طی روزهای دوشنبه و سه شنبه انجام می شود آزمايش خوبی برای رژيم تهران خواهد بود که نيات خود را در تماميت موضوع اتمی نشان دهد.

مارک فيتزپاتريک از مؤسسه تحقيقات استراتژيک لندن نیز در اين باره گفت، کشورهای بزرگ جهان اين گفتگوها را از نزديک زير نظر دارند تا ببينند آيا نشانه ای از تغيير موضع رژيم تهران مشاهده می شود يا خير.

این کارشناس هسته ای هشدار داد، چنانچه رژیم تهران بخواهد از همکاری با آژانس انرژی اتمی بعنوان يک عامل چانه زنی استفاده کند، پيشاپيش مذاکرات بغداد را به شروع بدی می کشاند.

از سوی دیگر ديويد آلبرايت از مؤسسه علوم و امنيت بين المللی و اولی هاينونن بازرس سابق آژانس بين المللی انرژی اتمی طی اطلاعيه مشترکی هشدار دادند که اگر رژيم تهران در مورد ابعاد نظامی فعاليتهای اتمی اش شفافيت نشان ندهد، با اين خطر مواجه می شود که مذاکرات با شش قدرت جهانی ناکام مانده و حمله نظامی بسيار محتمل گردد.


نگرانی رژیم از اظهارات کاترين اشتون

یک رسانه حکومتی در باره اظهارات اخیر کاترین اشتون، مسئول سياست خارجی اتحاديه اروپا نوشت، اين سخنان نشان می دهد که استراتژی غرب عليه جمهوری اسلامی تغيير کرده است.

سایت تابناک نوشت، کاترين اشتون در پاسخ به پرسشی درباره مذاکرات هسته ای ايران گفت اميدوار است اين مذاکرات "آغازی بر پايان برنامه ساخت سلاح هسته ای در ايران" باشد.

اين منبع حکومتی افزود، نکته مهم در اين سخنان، اشاره به پايان برنامه ساخت سلاح هسته ای در ايران است. در حقيقت، اشتون با اين سخن به طور ضمنی، اين ادعا را که جمهوری اسلامی ايران در پی ساخت سلاح هسته ای است، پذيرفته است و صرف اين ادعا می تواند نشانگر تغييرات حاصله در استراتژی غرب در مقابل ايران باشد.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español

به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved