آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 5 خرداد ماه 1391 برابر با 2012 Friday 25 May

تسلیح مأموران اورژانس اجتماعی با گاز اشک آور و شوکر

شهرزادنیوز: با توجه به بالا رفتن درگیری‌های خشونت‌بار با مأموران و مددکاران سازمان بهزیستی، در مواردی همچون کودک‌آزاری، سازمان بهزیستی در صدد مسلح کردن آنان به سلاح‌های دفاعی مانند گاز اشک‌آور و شوکر است.

به گزارش قانون، مجید ارجمندی، معاون دفتر امور آسیب‌ دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی، در این رابطه گفت که رفتار مردم تغییر کرده و تعداد برخوردهای خشونت‌بار با مددکاران این سازمان افزایش یافته است و مأموران و مددکاران اورژانس اجتماعی پای ثابت درگیری‌های اخیر بوده‌اند.

وی همچنین گفت که سازمان بهزیستی به منظور کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی و جرایم و حمایت از افراد در معرض آسیب‌های اجتماعی از قبیل کودک‌آزاری، سالمند‌آزاری، همسر‌آزاری، دختران فراری، کودکان خیابانی، خانواده‌های در معرض طلاق، خودکشی و برخی معضلات دیگر، در سال 1386 اقدام به راه‌اندازی خط سه رقمی تلفن 123 اورژانس اجتماعی کرد.

به گفته وی، مسئولان اورژانس اجتماعی در زمان آغاز به کار خود فکر نمی‌کردند که نیاز به وسایل دفاعی برای نیروها باشد، اما اکنون این یک نیاز ضروری است و یکی از دلایل آن نیز نوع تغییری است که در رفتار مردم صورت گرفته است. به همین دلیل مسئولان بهزیستی پیگیر آن هستند که نیروهای این اورژانس مجهز به گاز اشک‌آور و شوکر شوند تا مجوز آن هر چه سریع‌تر از نیروی انتظامی گرفته شود. وی تصریح کرد که نیروهای اورژانس باید امنیت روانی و جانی داشته باشند تا بتوانند در موارد اطلاع داده شده دخالت کنند.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español

به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved