آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 2 تیر ماه 1391 برابر با 2012 Friday 22 June

ترکیه: رژیم سوریه هواپیمای نظامی را سرنگون کرده

خبرگزاری فرانسه دقایقی پیش در خبری فوری از آنکارا گزارش داد، دولت ترکیه تائید می کند که هواپیمای شکاری ناپدید شده این کشور توسط رژیم سوریه سرنگون شده است.

دفتر رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه در بیانیه ای اعلام کرد که پس از بررسی داده های جمع آوری شده در نشست اضطراری جمعه شب به این نتیجه رسیده که هواپیمای شکاری این کشور هدف آتشباری ضدهوايی رژیم سوریه قرار گرفته و سقوط کرده است.

در این بیانیه آمده است، دولت ترکیه پس از انجام بررسی های دقیق تر در این زمینه، بطور قطع به اقدامات لازم دست خواهد زد.

نخست وزیر ترکیه عصر جمعه برای شرکت در این نشست اضطراری، برنامه سفر خود به برزیل را نیمه تمام گذاشت و به آنکارا بازگشت.


مشاهدات شاهدان عینی

یک خبرنگار محلی در سوریه گزارش داده که شاهدان عینی دیده اند که به سمت دو جنگنده ترکیه شلیک شده و یکی از آنان هدف قرار گرفته و در دریا سقوط کرده، اما جنگنده دیگر از معرکه گریخته است.

ایستگاه تلویزیونی "میادین" در لبنان نیز به نقل از منابع امنیتی سوریه گزارش داده که فانتوم نیروی هوایی ترکیه با آتش نیروهای پدافند سوریه سرنگون شده است.

به گزارش رادیو آلمان، کارشناسان ارزیابی کردند که در صورت درستی خبر "میادین" رابطه‌ بین دو کشور ترکیه و سوریه بیش از پیش وخیم خواهد شد.

مناسبات ترکیه و رژیم سوریه در ماههای اخیر پس از جانبداری آنکارا از اپوزیسیون سوریه و حمایت از اعتراضات مردمی در این کشور به شدت تنش‌ آلود شده است.

ارتش ترکیه در باره ماموریت هواپیماهای نظامی خود بر فراز سوریه اظهار نظر نکرده اما به گفته برخی رسانه های خبری ترکیه، این جنگنده ها مشغول پرواز شناسایی بوده اند.

ترکیه عضو پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) است و در صورت تصمیم کشورهای غربی برای مداخله نظامی در سوریه، در خط مقدم جبهه علیه ارتش بشار اسد قرار خواهد داشت.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español

به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved