آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 6 تیر ماه 1391 برابر با 2012 Tuesday 26 June

تحریم نفتی؛ جمهوری اسلامی به دست و پا افتاده است

جمهوری اسلامی که تا دیروز ادعا می کرد هیج نگرانی برای فروش نفت ایران وجود ندارد، از روز گذشته که اتحادیه اروپا اعلام کرد تحریم نفتی علیه رژیم تهران از اول ماه جولای قویا به اجرا در خواهد آمد، بشدت نگران شده و به دست و پا افتاده است.

وزير امور خارجه رژیم امروز ملتمسانه از اتحاديه اروپا خواست در تحريم نفتی جمهوری اسلامی تجديد نظر کرده و به گفته وی، با عقلانيت رفتار کند.

علی اکبر صالحی که روز سه شنبه در جمع خبرنگاران در قبرس سخن می گفت، تحريم خرید نفت ايران از سوی اتحاديه اروپا را مسيری اشتباه توصیف کرد و با نگرانی اظهار داشت، ما دليلی نمی بينيم که در مسير اشتباه حرکت کنيم چرا که هيچ يک از دو طرف از آن سودی نمی برند.

روزنامه مردمسالاری در تهران در باره تصمیم اتحادیه اروپا برای تحریم نفت ایران نوشت، اروپا با جامه عمل پوشاندن به خواسته آمريکا در تحريم نفتی ايران نشان داد که در مرحله جديد فشار که توسط آمريکا کليد خورده، بسيار جدی است و اين حساسيت اوضاع را نشان می دهد.


غرب قصد مصالحه با جمهوری اسلامی ندارد

سایت فرارو- به گفته یک کار‌شناس مسائل بین الملل؛ اقدام اخیر وزرای خارجه اتحادیه اروپا در صدور بیانیه‌ای که طی آن اجرای تحریم‌های نفتی اروپا علیه ایران در موعد مقرر را مورد تاکید قرار دادند می‌تواند تاثیر منفی بر روند مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ داشته باشد.

پیروز مجتهدزاده با بیان این مطلب گفت: متاسفانه همانطور که گروه ۱+۵ در دو دور مذاکره پیشین یعنی در بغداد و مسکو نشان دادند که هیچ نوع آمادگی برای حل مشکلات خود با ایران از طریق گفتگو و مذاکره ندارد، با این اقدام اخیر یعنی تاکید بر اعمال تحریم‌های نفتی در موعد مقرر نیز نشان داد که آن‌ها اساسا عزمی برای فراهم کردن زمینه مفاهمه و مصالحه ندارند.





Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español

به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved