آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 10 تیر ماه 1391 برابر با 2012 Saturday 30 June

۱۰۰میلیون تومان رشوه برای پرشور کردن انتخابات

در دوازدهمین دادگاه اختلاس بیمه و هنگام رسیدگی به اتهامات ش.خ شهردار سابق باغستان قاضی خطاب به متهم گفت: شما در اظهارات تاریخ ۲۳ آبان ماه سال گذشته مدعی شدید که۵۰۰ میلیون تومان از د.س پول گرفته‌اید که ۱۰۰ میلیون آن برای انتخابات مجلس و ۴۰۰ میلیون دیگر برای خودتان بوده است.

متهم گفت: من سالهای متوالی مسئول اجرایی برگزاری انتخابات‌های مختلف بودم و در شهرستان‌های مختلف به امر برگزاری انتخابات اشتغال داشتم.برای من طبیعی بود که مردم در اجرای بهتر انتخابات نقش داشته باشند و این نقش خود را از طریق ارائه پول و کمک مالی به برگزارکنندگان نشان دهند.این کمک‌های مردمی عمدتا شامل ایاب و ذهاب و لوازم‌التحریر خریداری شده در حین برگزاری انتخابات بود و در برخی از موارد هم صرف تبلیغ برای حضور گسترده مردم می‌شد؛ شاید آقای ی.د به همه شهرداران درباره کمک کردن پیشنهاد داده باشد و این موضوع صرفا به من ختم نمی‌شده است.

در این لحظه قاضی به متهم گفت: اگر مد نظر شما تبلیغ برای حضور پرشور مردم و برگزاری هرچه بهتر انتخابات است که این کار را رادیو تلویزیون به طور رایگان و بسیار مفصل انجام می‌دهد پس چیزی که شما درباره تبلیغات می‌گویید چیست؟

متهم گفت: ما در حوزه کاری خودمان به تبلیغات رادیو و تلویزیون اکتفا نمی‌کردیم و برای پرشور بودن انتخابات بازهم تبلیغ انجام می‌دادیم.

وکیل مدافع «ش.خ» شهردار وقت باغستان نیز در این جلسه با بیان اینکه «موکل من بیش از هشت ماه است که در بازداشت موقت به سر می‌برد»، در دفاع از موکلش گفت: او بیش از سه ماه است که در انفرادی است و با صدور قرار، پرونده در مرحله دادسرا تشکیل و با قرار بازداشت موقت به دادگاه ارجاع شد که من از این موضوع گلایه دارم.

وی با بیان اینکه «بعدا لایحه دفاعی خود را تقدیم دادگاه خواهم کرد»، افزود: اتهام موکلم، دریافت رشوه به مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان از آقای «د.س» بیان شده است که این موضوع کذب محض است زیرا موکل من اصل دریافت وجه را قبول دارد ولی آن را رشوه نمی‌داند بلکه ایشان این پول را به عنوان حق مشاوره در پروژه مسکن از آقای «د.س» دریافت کرده است.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español

به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved