آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 29 تیر ماه 1391 برابر با 2012 Thursday 19 July

منبع حکومتی: موقعیت ناگوار ایرانیان مقیم دمشق

جمهوری اسلامی اتباع خود را از سوریه خارج نکرده است

دیگربان: سایت محافظه‌کار «پارسینه» نسبت به موقعیت «ناگوار» ایرانیان مقیم دمشق هشدار داد و اعلام کرد مقام‌های جمهوری اسلامی و سوریه به درخواست‌های این افراد برای بازگشت به ایران بی‌اعتنایی می‌کنند.

این سایت روز پنجشنبه (۲۹ تیر) نوشته که مخالفان بشار اسد در مساجد سوریه اعلام «جهاد» کرده‌ و به تهدید «علویان» و «شیعیان» مقیم دمشق روی آورده‌اند.

«پارسینه» نوشته است: «شیعیان ایرانی مقیم دمشق به خاطر این تهدید با مراجعه به فرودگاه بین‌المللی دمشق خواستار بازگشت به ایران شده‌اند، اما این درخواست پاسخی جدی دریافت نکرده است.»

آن‌طور که این سایت نوشته است٬ مسئولان فرودگاه دمشق به ایرانی‌ها اعلام کرده‌اند «در صورتی که هر یک از آن‌ها ۳۰۰ دلار پرداخت کنند»٬ احتمال دارد در روز‌های آینده پروازی به سمت ایران در نظر گرفته شود.

«پارسینه» گزارش کرده است: «تا این لحظه هواپیمایی از سوی ایران برای بازگرداندن ایرانیان به دمشق عازم نشده است و هم‌اکنون ایرانیان به همراه خانواده‌های خود در فرودگاه دمشق بلاتکلیف مانده‌اند.»

اوضاع سوریه به خصوص دمشق پس از انفجار مهیب روز گذشته در این شهر که منجر به کشته شدن وزیر دفاع این کشور شد٬ بحرانی گزارش می‌شود.

برخی رسانه‌ها نیز از خروج مردم از دمشق خبر می‌دهند٬ اما سایت «پارسینه» تنها سایت محافظه‌کاری است که به بی‌اعتنایی مقام‌های جمهوری اسلامی در خصوص جان ایرانیان مقیم این سوریه انتقاد می‌کند.

مقام‌های جمهوری اسلامی با آغاز درگیری‌ها در سوریه از این کشور با عنوان «خط مقاومت» یاد کرده و فرماندهان سپاه قدس نیز حضور نیرو‌های خود در درگیری‌های این کشور را تائید کرده‌اند.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español

به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved