آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 2 مرداد ماه 1391 برابر با 2012 Monday 23 July

گرانی مرغ، اوضاع بدتر از اين می شود

خبرگزاري آريا-مدير يک واحد مرغداري گوشتي نبود برنامه ريزي منسجم وزارت صنعت ،معدن و تجارت را در گراني مرغ دخيل دانست و گفت: اگرنهاده در اختيار مرغدار قرار بگيرد مرغ ارزان مي شود.
ابراهيم مرادي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي آريا بيان داشت:اگر وزارت صنعت به تعهدات خود در خصوص تحويل نهاده ها بدون واسطه عمل کند مرغ 4700 توماني بدون محدوديت در بازار عرضه خواهد شد.
وي گفت: متاسفانه در شرايط فعلي که قيمت مرغ در بازار افزايش يافته است شرکت پشتيباني امور دام نهاده مرغ را به کشتارگاه تحويل مي دهد و کشتارگاه با هر قيمتي که دلش بخواهد به مرغدار نهاده عرضه مي کند.
مرادي خاطر نشان کرد کنجاله سوياي 900توماني را مرغدار بايد 2هزار تومان تهيه کند. که براي توليد کننده مقرون به صرفه نيست.
اين توليدکننده مرغ گوشتي يادآور شد: وزارت صنعت،معدن و تجارت تنها به فکر تنظيم بازار مرغ است در حالي که توليد کننده فراموش شده است.
وي خاطر نشان کرد تنها مشکل مرغدار تهيه نهاده نيست بلکه افزايش قيمت جوجه يک روزه نيز برمشکلات توليدکنندگان مضاعف شده است.
مرادي گفت: قبلا هر قطعه جوجه يک روزه 500تومان مرغدار خريداري مي کرد اما در شرايط فعلي همين جوجه را بايد توليد 1200تومان براي تهيه آن پول پرداخت نمايد.
اين توليدکننده مرغ گوشتي تلفات ناشي از بيماري ها در واحد هاي مرغداري ها را يکي ديگر از مشکلات مرغداران اعلام کرد و گفت:در ماه هاي اخير تلفات ناشي از بيماري در گراني مرغ نقش داشته است.
مرادي يادآور شد: موضوع تنظيم قيمت به مديريت زنجيره‌ توليد از ابتدا تا انتها شامل جوجه يکروزه، مرغ مادر، مرغ گوشتي و واحدهاي مرغداري برمي‌گردد اما وزارت صنعت، معدن و تجارت تنها حلقه بازار آن را کنترل مي‌کند.
وي در پايان اظهار داشت: اگر مسئولين در صدد حمايت از توليدکنندگان اقدام نکنند قطعا بازار فروش مرغ شاهد کاهش قيمت نخواهد بود.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español

به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved