آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 23 مرداد ماه 1391 برابر با 2012 Monday 13 August

نماینده ورزقان: در زلزله مدیرت بحران وجود نداشت

نماینده ورزقان در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از مدیریت بحران در زلزله روز شنبه گفت: مسوولان شهرستان سه ساعت بعد از حادثه خود را به محل رساندند که این یکی از عوامل افزایش تلفات بود.

به گزارش خبرنگار مهر، الله وردی دهقان در صحن علنی امروز مجلس با انتقاد از مدیریت بحران در شهرستان ورزقان اظهار داشت: دوزلزله مخرب ساعت 16 و 53 دقیقه و 17 شهرستانهای اهر و ورزقان را لرزاند که باعث مرگ بیش از 300 نفر و خسارات مالی فراوان شد. 100 تن از کشته ها و 800 نفر از مجروحان در شهرستان ورزقان بودند و بر اثر این زلزله 50 درصد ساختمانهای شهر و 90 درصد خانه های روستایی بین 20 تا 100 درصد تخریب شد.

وی افزود: تاسیسات زیربنایی مثل راههای ارتباطی، پل و خطوط تلفن در 24 ساعت اول بعد از زلزله از کار افتاد. برخی ادارات دولتی، بانک ها و مساجد نیز تخریب شدند.

نماینده ورزقان در مجلس تا کید کرد: در این حوادث نقش امکانات ادارات و نهادها در امدادرسانی کارگشا است. اما در شهرستان ورزقان با ضعف مدیریت بحران روبرو بودیم به طوری که مسوولان شهرستان سه ساعت بعد از حادثه خود را به آنجا رساندند. فرماندار این شهرستان نیز از ساعت 7 صبح تا 2 و 30 دقیقه عصر در شهرستان حضور نداشت. نبود مدیریت بحران در شهرستان یکی از عوامل افزایش تلفات زلزله بود.

وی با اشاره به اینکه کمبود پتو و چادر هنوز در این شهرستان وجود دارد خاطرنشان کرد: وزرای کشور و بهداشت همراه رئیس سازمان هلال احمر دیروز در محل حادثه حاضر شدند که ما آنها را سوار بر بالگرد در آسمان ورزقان دیدیم و نتوانستیم آنها را بر روی زمین ملاقات کنیم. از وزیر بهداشت می خواهم به جای ارائه گزارش عملکرد در مجلس بیمارستان ورزقان را تجهیز کند. این بیمارستان آماده شده و فقط نیاز به تجهیز دارد. چرا باید اهالی این شهرستان برای درمان خود به شهرهای دیگر منتقل شوند.

دهقان سپس خطاب به رئیس سازمان هلال احمر گفت: از هلال احمر هم می خواهیم سریع اقلام مورد نیاز زلزله زدگان را تامین کرده و برای اسکان موقت اهالی اقدام سریعی را انجام دهند.

نماینده ورزقان میزان خسارات را 500 میلیارد تومان برآورد کرد و از رئیس جمهور خواست ستاد ویژه ای برای بازسازی محل های زلزله زده تشکیل شود.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español

به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved