آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 3 شهریور ماه 1391 برابر با 2012 Friday 24 August

واردات گسترده خودكار از هند و چين

مدير اجرايي يك شركت توليدكننده نوشت‌افزار گفت: در زمينه توليد خودكار، تعداد توليدكنندگان بسيار اندك بوده و در حوزه روان‌نويس نيز كاملا به واردات وابسته‌ايم. همچنين بيشتر واردات خودكار و روان‌نويس از چين و هند انجام مي‌شود.

علي قائمي در گفت‌وگو با ايسنا، افزود: بخش توليد در ايران با مشكلات مختلفي مانند تحريمها، نوسان نرخ ارز و بي‌ثباتي در تصميم‌گيريها مواجه است و حمايت چنداني هم از توليدكنندگان نمي‌شود.

او با اشاره به اين‌كه در زمينه توليد مداد چندين شركت فعال در كشور وجود دارد كه حتي يكي از آنها بزرگترين توليدكننده مداد در خاورميانه است، گفت:‌ با وجودي كه در زمينه مداد بخش عمده‌اي از بازار طريق توليدات داخل تامين شود، اما در زمينه نوشت‌افزار وضعيت كاملا برعكس است.

وي افزود:‌ در زمينه توليد خودكار تعداد توليدكنندگان بسيار اندك بوده و در حوزه روان‌نويس نيز كاملا به واردات وابسته‌ايم كه بيشتر واردات خودكار و روان‌نويس از چين و هند انجام مي‌شود.

قائمي با رد اين اظهارنظر كه بسياري از خودكارهاي وارداتي از چين بي‌كيفيت هستند، گفت: اگر جنس وارداتي از چين بي‌كيفيت باشد، در بازار فروش نمي‌رود و خود به خود از بازار رقابتي خارج مي‌شود.

وي با بيان اين‌كه لوازم‌التحريرهاي وارداتي از نظر شيوه تبليغات و بسته‌بندي موفق‌تر از كالاهاي داخلي عمل مي كنند، گفت: به عنوان مثال روي لوازم‌التحرير وارداتي تصاويري چسبانده مي‌شود كه نظر افراد به ويژه نوجوانان و جوانان را به خود جلب مي كند و باعث مي شود فروش آنها بيشتر شود، اما در مورد لوازم‌التحرير توليد داخل كمتر اين موضوع را مي‌بينيم.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español

به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved