آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 4 شهریور ماه 1391 برابر با 2012 Saturday 25 August

احتمال هلاکت فرمانده عملیاتی شبکه حقانی در پاکستان

شبکه تلویزیونی بی بی سی در خبری فوری اعلام کرد بدرالدین حقانی از فرماندهان ارشد شبکه حقانی در حمله هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا طی چند روز گذشته کشته شد. مقامات آمریکا هنوز این گزارش را تایید نکرده اند.

خبرگزاری فارس: یک روزنامه آمریکایی از احتمال کشته شدن "بدرالدین حقانی" فرمانده عملیاتی شبکه حقانی بر اثر حمله روز گذشته پهپادهای آمریکایی به منطقه "وزیرستان" پاکستان خبر داد.

مقامات ارشد آمریکایی اعلام کردند که شواهد متقنی از کشته شدن بدرالدین حقانی فرمانده عملیاتی شبکه حقانی در حمله روز گذشته پهپادهای آمریکایی به پاکستان در دست دارند.

به گزارش روزنامه "نیویورک تایمز"، یک مقام ارشد آمریکایی در واشنگتن با اعلام این خبر تصریح کرد که مقامات برای اطمینان کشته شدن این فرمانده، در حال بررسی شواهد از جمله اطلاعات منتشر شده بر روی سایت‌های جهادی هستند.

بدرالدین حقانی، مرد شماره 2 شبکه حقانی و برادر کوچک‌تر "سراج‌الدین حقانی" رهبر شبکه حقانی محسوب می‌شود که مسئول برخی حملات مهم شبه‌نظامیان به پایگاه‌های آمریکا و شهرهای افغانستان طی چند سال اخیر بوده است.

گفته می‌شود که این 2 نفر از پناهگاه‌های خود در وزیرستان شمالی پاکستان، عملیات‌های این گروه در افغانستان را هدایت و رهبری می‌کنند.

روز گذشته پهپادهای آمریکایی در 3عملیات مختلف، 3 منزل مسکونی در منطقه "تندر" از توابع وزیرستان شمالی را هدف قرار دادند که بر اثر ان بیش از 18 نفر جان باختند و 14 تن دیگر نیز زخمی شدند.


هلاکت ملا دادالله، رهبر کلیدی شبکه القاعده در افغانستان

خبرگزاری مهر: مقامات سازمان اطلاعاتی پاکستان و افغانستان از کشته شدن یکی از رهبران کلیدی شورای رهبری طالبان در حمله هوایی روز گذشته ناتو در منطقه کونر در شرق افغانستان خبر دادند.

به گزارش آسوشیتدپرس، مقامات سازمان اطلاعاتی پاکستان و افغانستان اعلام کردند که "ملا دادالله" رهبر طالبان پاکستان در منطقه باجور بر اثر این حمله کشته شده است.

ناتو تایید کرده است که ملا دادالله از رهبران طالبان پاکستان، همراه یازده تن دیگر، در حمله هوایی دیروز به شرق افغانستان کشته شدند.

سخنگوی نیروهای بین المللی در افغانستان به خبرگزاری ها گفته است که ملا دادالله، رهبر طالبان پاکستان در منطقه مرزی «باجور»، روز جمعه در یکی از دو حمله هوایی ناتو به ولایت «کُنَر» در شرق افغانستان کشته شد.

ملا دادالله در سال 1994 زمانی که جنبش طالبان شکل می گرفت، به این جنبش پیوست و هنگامی که اسماعیل خان، والی سابق هرات به طرف قندهار پایگاه اصلی طالبان پیشروی می کرد ملا دادالله بر اثر انفجار یک مین پای چپ خود را از دست داد.

گفته می شود که دادالله رهبری عملیات نظامی حکومت طالبان به رهبری ملا محمد عمر را به عهده داشت و از جمله نزدیک ترین افراد وی بود.

دادالله در اکثر جنگ های طالبان که پیروزی هایی را برای آنان به ارمغان می آورد، شرکت داشت. ملا دادالله متهم است که شمار زیادی از مردم شهرهای شمالی را قتل عام کرده است.

ملا دادالله به عنوان فرمانده ارشد طالبان در شش سال گذشته در مناطق جنوبی حملات علیه نیروهای افغان و نیروهای خارجی را رهبری می کرد و باور بر این است که گروگان گرفتن امدادرسانان خارجی و افغان و سربریدن گروگان ها به دستور وی انجام می شده است.

نام ملا دادالله دو سال پیش زمانی در سرخط اخبار قرار گرفت که وی اعلام کرد برای کسی که بتواند آنهایی را که کاریکاتورهای پیامبر اسلام را منتشر کرده اند به قتل برساند، یک کیلوگرم طلا خواهد داد.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español

به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved