آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 16 شهریور ماه 1391 برابر با 2012 Thursday 06 September

پیشنهاد غرب به مرسی برای نرسیدن به سخنرانی رهبر

حسین شريعتمداري با بيان اينكه تلاش زيادي از طرف غرب براي عدم حضور مرسي در اجلاس صورت گرفت، گفت: در بين راه به او پيشنهاد كردند كه اعلام كند هواپيما دچار نقص فني شده و يا مشكل جسماني براي وي پيش آمده است تا دو ساعت با تأخير به اجلاس برسد و در زمان سخنراني مقام معظم رهبري حضور نداشته باشد.

به گزارش جهان به نقل از «خبرگزاري دانشجو»، حسين شريعتمداري در دوره تشكيلاتي مسئولان بسيج دانشجويي، دوره شهيد رجب بيگي در دانشگاه فردوسي مشهد با اشاره به شرايط ايران در زمان كنوني اظهار داشت: شرايط كنوني كشور ما دارايي دو ويژگي برجسته است اولين ويژگي اين است كه ما در درخشان‌ترين دوران تاريخ خود يعني اقتدار نظام اسلامي قرار داريم و ويژگي بعدي حساس بودن اين شرايط است.

وي با بيان اينكه حساسيت با بحران متفاوت است گفت: بحران زماني رخ مي‌دهد يك نظام با تنش‌هايي روبه‌رو است كه بوي زوال مي‌دهد اما دوران حساسيت دوراني است كه تمام حركات مي تواند در آن نقش آفرين باشد.

مدير مسئول روزنامه كيهان با اشاره به اقدامات و عملكرد مسلمين در طور تاريخ اظهار داشت: ما در احد از تنگه غنيمت آسيب ديديم تنگه‌اي كه رسول خدا اصرار به عدم ترك آن داشتند اين ماجرا تا شهادت امام حسين (ع) ادامه داشت تا اينكه انقلاب اسلامي بوجود آمد.

شريعتمداري افزود: وقتي نداي انقلاب توسط امام بلند شد اين ندا را در دل آشنا يافتيم و احساس كرديم گمشده تاريخي خود را پيدا كرديم و شما با پاي جان به ركاب او شكافتيد.

وي ادامه داد: بنابراين سطح ظلماني نظام سلطه را شكافتيد و طرحي نو ايجاد كرديد.

مدير مسئول روزنامه كيهان با بيان اينكه امام خميني بارها فرمودند كه براي ارزيابي، نقطه‌اي كه در آن هستيد مقايسه كنيد اظهار داشت: امام خميني فرمودند جبهه‌بندي و آرايش نيروها را نظاره كنيد ما بايد بدانيم كه دشمنان در ابتدا نحله‌ها و نقش‌هاي متعددي داشتند و به تدريج مجبور شد در كنار هم قرار گيرند دقيقا همان چيزي كه در جنگ احزاب در صدر اسلام اتفاق افتاد.

شريعتمداري با اشاره به وضعيت ايران در زمان گذشته و در زمان حال گفت: يك زماني از ترس به ما سيم‌خاردار نمي‌دادند امروز شرايط ما اين است و يك زماني چالش سياسي ما اين بود كه جريان‌هاي تروريستي به جان مردم افتاده بودند كه بحث ما با اروپا نيز به خاطر حمايت آنان از اين گروه‌هاي تروريستي بود.

كاندوليزا رايس: ‌ايران هركول شرق است

وي در ادامه با اشاره به اظهارات كاندوليزا رايس در كنگره امريكا گفت: آسيوشيتد پرس در بيان اظهارات رايس در بيان نقش ايران گفت؛ ‌ايران هركول شرق است و وسط خاورميانه ايستاده و عربده مي‌كشد و باج مي خواهد بايد اعتراف كنيم كه براي ورود به كريدورهاي خاورميانه نياز به باج دادن داريم.

مدير مسئول روزنامه كيهان افزود: در آن دوران غربت ما جنگ آغاز شد حتي از محل زاغه مهمات نيز اطلاع نداشتيم تا اينكه يكي از روستاهاي اسدآّباد همدان عنوان كردند كه هواپيماهاي عراقي اين روستا‌ها را زياد بمباران مي‌كنند آنها حتي گفتند كه يك زماني اروپايي‌ها در اين مكان رفت‌وآمد مي‌كردند.

شريعتمداري ادامه داد:‌ پس از آن مشخص شد كه يكي از بزرگ‌ترين زاغه‌هاي ايران در آن روستا است و امام خميني يك شب بعد عنوان كردند كه به اندازه كافي براي ما اسلحه گذاشته اند و منظور امام همان زاغه مهمات بود.

پاپ پاسخي براي نامه امام نداشت

وي در ادامه با اشاره به نامه امام خميني به پاپ اظهار داشت: زماني امام خميني خطاب به پاپ پرسيدند كه اگر حضرت مسيح الان حضور داشت از ما حمايت مي كرد يا از امريكا، پاپ جوابي به اين سوال نداد.

مدير مسئول روزنامه كيهان ادامه داد: مدتي بعد تعدادي از روسا و مسئولان كشورمان به ديدن پاپ رفتند و ماجرا را عنوان كردند و از وي خواستند كه علت عدم پاسخ به نامه امام را بگويد، پاپ گفت يا حضرت مسيح؛ بايد از پاپ پرسيد يا حضرت مسيح يعني چه؟

افرادي كه شرايط كنوني را بحران مي‌نامند اگر هم سن ما هستند دروغ مي‌گويند

شريعتمداري در ادامه با اشاره به افرادي كه به بحران در كشور اعتقاد دارند، گفت: آن افرادي كه شرايط كنوني را بحران مي‌نامند اگر هم سن ما هستند دروغ مي‌گويند و افراد سن پايين نيز بحران نديده‌اند.

وي با اشاره به مصاحبه كارتر در شب قبل از جنگ تحميلي اظهار داشت: شب 31 شهريور كارتر طي مصاحبه‌اي گفت؛اميدوارم مسئولان ايران بر سر عقل آ‌مده باشند همچنين صدام نيز روز بعد از جنگ در يكي از مناطق عملياتي جنوب در جمع خبرنگاران در پاسخ به دو سوال يكي را پاسخ داد و در جواب سوال دوم گفت؛ اين سوال را در تهران جواب مي‌دهم؛ ايران از چنين شرايط سختي عبور كرد.

مدير مسئول روزنامه كيهان با اشاره به شرايط ايران در منطقه گفت: دشمن شما پايگاه‌هاي استراتژيك خود را از دست داده است البته نه فقط از دست داده بلكه اين پايگاه ها به نفع جمهوري اسلامي ايران تغيير ماهيت داده‌اند.

ویژگی انقلاب های منطقه

شريعتمداري در ادامه با اشاره به ويژگي‌هاي انقلاب هاي منطقه بيان داشت: يكي از ويژگي‌هاي انقلاب هاي منطقه اسلامي بودن آن است اين انقلاب ها از مساجد شروع شده‌اند.

وي افزود: عكس يك پلاكاردي را در ميدان التحرير با اين مضمون ديدم كه نوشته بود اي رسول خدا پوزش مي خواهيم كه دير آمديم.

مدير مسئول روزنامه كيهان ادامه داد:‌ پس از كشته شدن قذافي و ورود ناتو به ليبي عبدالجليل، مسئول دولت انتقالي ليبي به وزراي خارجه ناتو در حضور خبرنگاران اعلام كرد كه قانون اساسي آينده ليبي براساس اسلام خواهد بود كه دويچه وله در تحليل خود اين مطلب را يادآوري مي‌كند كه اين نشان از خواست مردم است.

شريعتمداري در ادامه با اشاره به ويژگي‌ ديگر انقلاب هاي منطقه اظهار داشت: ويژگي ديگر انقلاب هاي منطقه ضداستكبار بودن آنان است همه انقلاب ها عليه حكامي صورت پذيرفته‌اند كه دست نشانده قدرت استكبارند.

وي افزود: ويژگي ديگر مردمي بودن اين انقلاب ها است به اين معنا كه قشر خواستي به ميدان نيامده‌اند و همه اين ويژگي ها از ويژگي‌هاي انقلاب اسلامي است.

مدير مسئول روزنامه كيهان در ادامه با بيان اظهارات رابرت گيتس گفت: رابرت گيتس مي‌گويد وقتي وارد خاورميانه مي‌شديم همه كشورها را غير از شمال خليج فارس آشنا و دوست مي‌ديديم اما امروز در خليج فارس احساس غربت مي كنم و احساس مي كنم همه نگاه‌ها كينه‌توزانه است.

اين كارشناس مسائل سياسي با اشاره به امتيازات ايران گفت: شما 33 سال در برابر همه چالش‌ها مقاومت كرديد و حريفتان كه همان نظام سلطه است ضعيف‌ترين دوران حيات خود را تجربه مي كند.

شريعتمداري با اشاره به سخن برژينسكي در دسامبر 2011 در كميته راهبردي آتلانتيك كه با حضور بسياري از سران كشورهاي اروپايي برگزار شده بود اظهار داشت: برژينسكي مي گويد كدام ديوانه‌اي امريكا را از بلنداي ابرقدرتي 2001 به دره كنوني سقوط داده، دموكرات هاي احمق يا جمهوري‌خواهان ديوانه باور كنيد كه تاريخ در حال تغيير است.

وي در ادامه با اشاره به تحليل روزنامه گاردين در 15 مارس، زمان حمله امريكا به عراق گفت: گاردين طي تحليلي اعلام كرد كه ما معتقديم اگر در خاورميانه هر اهرم فشاري برداشته شود خاورميانه با مردمي مواجه مي‌شود كه به خميني‌هاي ديگر راي خواهند داد.

مدير مسئول روزنامه كيهان در ادامه با اشاره به تبليغات رسانه‌اي غرب در مورد اجلاس تهران با بيان اينكه غرب در برخورد با اجلاس دو نوع برخورد در عرصه تبليغات داشت اظهار داشت: رسانه‌هاي فارسي‌زبان وابسته به غرب همچون بي‌بي‌سي اصرار دارند كه اجلاس را شكست خورده قلمداد كنند اما چنين مطلبي صرفا مختص به قسمت‌هاي فارسي رسانه‌هاي غربي است زيرا بي‌بي‌سي‌ بين المللي چنين نظري را اعلام نمي‌كند وظيفه اينها ايجاد عمليات رواني بر مردم ماست.

شريعتمداري با بيان اينكه اجلاس تهران از اهميت بسيار زيادي برخوردار بود با اشاره به ويژگي‌هاي اين اجلاس گفت: در فاصله سه ساله ميان اجلاس شرم الشيخ و تهران بيداري اسلامي به ثمر نشسته بود همچنين جنبش وال استريت به وقوع پيوست.

وي افزود: اجلاس تهران در حالي شكل گرفت كه فضا تغيير كرده بود، 120 كشور عضو نم كه بيش از دو سوم اعضاي سازمان ملل را تشكيل مي‌دهند در اين اجلاس حضور يافتند.

ترجمه سخنان مرسی/ ماجرای سفر مرسی به تهران و تلاش غرب برای بازگشت وی

مدير مسئول روزنامه كيهان در ادامه با اشاره به حضور مرسي در اين اجلاس گفت: درست است كه ما در ترجمه اظهارات مرسي به جاي سوريه لغت بحرين را به كار مي‌برديم اما ده‌ها شبكه در ايران از جمله العربيه، پرس، العالم، شبكه خبر و جام جم همه اظهارات مرسي را نقل مي‌كنند و اگر ما قصد تحريف اظهارات وي را داشتيم ترجمه اين كشورها را هم تغيير مي داديم.

شريعتمداري با بيان اينكه تلاش زيادي از طرف غرب براي عدم حضور مرسي در اجلاس صورت گرفت، گفت: در بين راه به او پيشنهاد كردند كه اعلام كند هواپيما دچار نقص فني شده و يا مشكل جسماني براي وي پيش آمده است تا دو ساعت با تأخير به اجلاس برسد و در زمان سخنراني مقام معظم رهبري حضور نداشته باشد.

مرسي با حضور خود در ايران قطع رابطه با امريكا را امضا كرد

وي در ادامه ضمن اشاره به اعتراضات رسانه‌ها به حضور مرسي در ايران اظهار داشت: تمام اين اعتراضات به نفع ماست حال يك نفر هم به جايي سوريه در ترجمه گفته باشد بحرين فرقي نمي‌كند مرسي با حضور خود در ايران قطع رابطه با امريكا را امضا كرد.

مدير مسئول روزنامه كيهان افزود: جمال فهمي روز سخنراني مرسي در اجلاس تهران طي مصاحبه‌اي طي اشاره به اظهارات وي در مورد سوريه گفت؛ آقاي مرسي نظري كه در مورد سوريه اعلام كرديد اهانت به مردم مصر بود نظر شما ما را در كنار اسرائيل و امريكا قرار مي دهد.

بان كي مون بدون اجازه امريكا آب نمي‌خورد

شريعتمداري همچنين با اشاره به اظهارات بان ‌كي مون، گفت: بان كي مون اظهارات جديد نداشته بلكه صحبت‌هاي وي ده‌ها بار از تريبون‌هاي بين المللي مطرح شده در هر صورت بايد دانست كه بان كي مون بدون اجازه امريكا آب نمي‌خورد.

بان كي مون در اجلاس تهران شكست خورد

وي گفت: بان كي مون با حضور در يك جلسه رودررو با حضور مقام معظم رهبري و سپس در يك همايش نظرات ايران را شنيد اما در مقابل آن پاسخي نداد و اين نوع اقدام از نظر ديپلماتيك به معناي شكست است.

مدير مسئول روزنامه كيهان با اشاره به اظهارات نتانياهو گفت: نتانياهو خطاب به بان ‌كي مون اعلام كرد آقاي بان‌كي مون در حالي كه در اجلاس تهران اسرائيل را رژيم جعلي خوانده و آن را با گرگ درنده مقايسه كرده‌اند كه بايد از جغرافيايي سياسي جهان محو شود، شما ساكت بوديد؟

شريعتمداري افزود: وال استريت علاوه بر بيان اظهارات نتانياهو گفت؛ در اجلاس بر ساختار اجلاس ملل اعتراض شد حدقل در اين زمينه جواب مي داديد.

وي در ادامه با اشاره به انتخابات سال 92 اظهار داشت: شرايط پيش رو برخلاف آنچه كه سعي مي‌شود بحراني جلوه داده شوند دوره‌اي تنش‌زا نيست.

مدير مسئول روزنامه كيهان افزود: تعدادي از اصلاح طلبان البته نه افرادي كه در جريان فتنه وارد نشدند بلكه آنهايي كه در جريان فتنه حضور داشتند به‌عنوان يك جريان سياسي در نظام محسوب نمي‌شوند.

بلاتكليفي اصلاح‌طلبان در حضور يا عدم حضور در انتخابات يك جنگ زرگري است

شريعتمداري گفت: اين روزها بلاتكليفي اصلاح‌طلبان در حضور يا عدم حضور در انتخابات در حقيقت يك جنگ زرگري است.

وي با اشاره به اقدامات نيروهاي اصولگرا اظهار داشت: متأسفانه نيروهاي اصولگرا باز هم كمتر به اصل اساسي دين و وحدت توجه مي‌كنند؛ اگر قرار است جريان اصولگرايي وجود داشته باشد بايد مراقب بود.

مدير مسئول روزنامه كيهان تأكيد كرد: عملكرد يك مسئول اصولگرا صرفا عملكرد همان مسئول است و نبايد آن اقدامات را به پاي اصولگرايي نوشت.

شريعتمداري ادامه داد: در اين رابطه مراقب كساني باشيد كه دروازه‌هاي خود را براي جذب باز كرده‌اند بايد دانست آدم‌هايي كه در پي قدرت‌ هستند زودتر بر مي خورند.

فتنه‌گران نمي توانند در اين انتخابات حضور يابند

وي با بيان اينكه فتنه‌گران نمي توانند در اين انتخابات حضور يابند، گفت: از لحاظ استراتژيك مهره از كار افتاده يك سرويس خارجي به دو بخش تقسيم مي‌شود يا سوخته‌اند همچون برخي جاسوسان و يا فسيل زنده هستند.

تركيه را به ‌عنوان نيابت وارد جنگ كرده‌اند

مدير مسئول روزنامه كيهان افزود: مهره‌هايي كه براي نفوذ در ساختار به صورت آشكار وارد شدند فسيل‌هاي زنده هستند اما سرويس خارجي آنها را كنار نمي‌گذارد زيرا نيروهاي ديگر علاوه بر اين نيرو وجود دارند.

ماجراي سوريه ماجرايي است كه هر كسي وارد آن شود غرق خواهد شد

شريعتمداري با اشاره به نقش تركيه در اتفاقات سوريه اظهار داشت: تركيه را به ‌عنوان نيابت وارد جنگ كرده‌اند در مورد عربستان هم جاي تعجب است كه در حال حاضر طرفدار دموكراسي شده است بايد دانست كه ماجراي سوريه ماجرايي است كه هر كسي وارد آن شود غرق خواهد شد.

وي با اشاره به اجلاس استانبول و وين با عنوان «دوستان سوريه» اظهار داشت: وزير امور خارجه امريكا و نماينده انگليس نيز در اين اجلاس حضور يافتند خود اين مسئله عجيب است.

مدير مسئول روزنامه كيهان خاطرنشان كرد: تركيه كم كم در حال دادن تاوان جنگ نيابتي است امريكا و اسرائيل به دليل عدم توان تركيه، عربستان و قطر كه يك تجارتخانه هستند را وارد كار كردند و بايد گفت كه وضعيت تركيه وضعيت بسيار لغزنده‌اي است.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español

به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved