آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 24 شهریور ماه 1391 برابر با 2012 Friday 14 September

نگرانی روزافزون روسیه از سقوط قطعی رژیم اسد

صدا وسیمای رژیم: وزیر امور خارجه روسیه هشدار داد دخالت در امور سوریه خارج از چارچوب شورای امنیت پیامدهای خطرناکی در پی خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری سوریه ، سرگئی لاوروف گفت: تلاش برخی کشورهای غربی برای مداخله در امور سوریه خارج از چارچوب شورای امنیت پیامدهای خطرناکی نه فقط برای سوریه بلکه برای کل منطقه خاورمیانه و نظام جهانی معاصر در پی خواهد داشت.

لاوروف تلاش برخی کشورها برای تحمیل مواضع سیاسی خود بر شورای امنیت و تغییر در نظام حاکم در سوریه را با اصول منشور شورای امنیت در خصوص عدم مداخله در امور داخلی کشورها مغایر دانست.

لاوروف تصریح کرد: برخی کشورهای غربی راههای دیپلماتیک را برای حل بحران سوریه نمی پذیرند چون می خواهند با حمایت مخالفان مسلح در سوریه و تشویق انان به رد گفتگوهای مسالمت آمیز با دولت ، جریان این کشور را مطابق با مصالح و منافع خود به پیش ببرند.

لاوروف گفت: کشورش با تصمیمات بین المللی درباره سوریه زمانی موافقت خواهد کرد که خالی از هر گونه تهدیدات و گزارش ها یک جانبه یا مجازاتها بر ضد دولت سوریه بوده باشد.

لاوروف از موضع غربیها در رد موافقت با بیانیه ژنو در شورای امنیت ابراز شگفتی کرد و افزود : طرف امریکایی این بیانیه را به علت خالی بودن از هر گونه تهدید و گزارشهای یک جانبه و مجازاتها رد کرده است.

لاوروف غرب را مسئول جلوگیری از حل سیاسی بحران سوریه به علت تشویق گروههای مخالف مسلح به رد گفتگو با مسئولان سوریه دانست.





Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español

به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved