آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 24 شهریور ماه 1391 برابر با 2012 Friday 14 September

قطعنامه آژانس؛ رژیم درمانده به هذیان گويی افتاده

صدا و سیمای رژیم: سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی پس از پایان موضوع ایران در نشست فصلی شورای حکام گفت: عدم اجماع درخصوص قطعنامه ایران، شکستی برای دیپلماسی آمریکا بود.
علی اصغر سلطانیه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار واحد مرکزی خبر در وین افزود: قطعنامه ای را که در شورای حکام مطرح می کنند با اهداف سیاسی است و غربی ها تلاش می کنند به نحوی موضوع را زنده نگه دارند.
وی تصریح کرد: علیرغم تلاشی که انجام شد برای اینکه این قطعنامه با اجماع آن هم روز گذشته بلافاصله تصویب شود، پس از 24ساعت جلسات و اختلاف نظرهایی که بود بالاخره به درخواست کوبا به رای گذاشته شد و این قطعنامه با اجماع تصویب نشد و خوب این شکستی بود برای دیپلماسی آمریکا که تلاش می کرد این را با اجماع بتصویب برساند.
سلطانیه گفت : نکته ای که بسیار مهم است اینکه که ما بار دیگر تاکید کردیم که جمهوری اسلامی ایران بعنوان یک کشور مسوول ضمن آنکه همکاری اش را با آژانس ادامه داده و خواهد داد آن هم در چارچوب تعهدات معاهده ان..پی.تی , به هیچ وجه از حق غیرقابل انکار خود صرف نظر نخواهد کرد.
وی افزود: برهمین اساس تاکید کردیم که ما همیشه مخالف سلاح هسته ای بوده و خواهیم بود ولی به هیچ وجه غنی سازی را تعلیق نخواهیم کرد .






Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español

به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved