آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 24 شهریور ماه 1391 برابر با 2012 Friday 14 September

دو کشته در تظاهرات مقابل سفارت آمريکا در تونس

به گزارش خبرگزاری فرانسه از تونس، در جریان درگیریهای امروز در مقابل سفارت آمریکا در تونس، دو نفر کشته و چند تن دیگر زخمی شدند. اسلامگرایان افراطی همچنین به مقر نیروهای بین المللی در صحرای سینا حمله کردند.

خبرنگار فرانس پرس می گوید، مسلمانان خشمگین امروز در سودان و تونس در اعتراض به ساخت فیلم توهین آمیز درباره پیامبر اسلام تظاهرات برپاکردند. معترضان در سودان تلاش کردند از دیوار سفارت آمریکا بالا روند.

گفته می شود سه نفر در درگیریها در مقابل سفارت آمریکا در سودان کشته شدند. این سه نفر که در تلاش برای رسیدن به سفارت آمریکا در خرطوم بودند بر اثر برخورد با خودروی پلیس کشته شدند.

همچنین شماری از اسلامگرایان افراطی در مقابل سفارت آمریکا در تونس تجمع کردند. شماری از این افراد پرچمهای سیاه بر دست داشتند که نشان می دهد به گروههای سلفی تعلق دارند.

پلیس برای متفرق کردن معترضان در مقابل ساختمان سفارت به شلیگ گاز اشک آور مبادرت کرده است.

شاهدان می گویند ستونهایی از دود در اطراف سفارت آمریکا در تونس به هوا برخاسته که احتمالا به سوزانده شدن لاستیک خودروها مربوط است.

چندین خبرنگار به خبرگزاری فرانسه گفتند که در جریان تظاهرات در مقابل سفارت آمریکا در تونس از سوی اسلامگرایان افراطی مورد ضرب و شتم قار گرفتند.


اعزام تفنگداران دريايی آمريکا به يمن

در پی حمله به سفارت آمریکا در یمن، وزارت دفاع آمریکا امروز اعلام کرد یک گروه از تفنگداران دریایی واحد امنیتی ضد تروریسم این کشور به منظور تقویت امنیت سفارت آمریکا در یمن به آن کشور اعزام شده اند و هم اکنون در صنعا هستند.


حمله به سفارت انگلیس و آلمان در سودان

تعدادی از تظاهرکنندگان سودانی امروز در اعتراض به فیلم جنجال برانگیز در باره پیامبر اسلام به سفارتخانه های آلمان و انگلیس در خارطوم حمله کردند.

به گفته شاهدان، تظاهرکنندگان وارد سفارت آلمان در خارطوم شده و آنجا را به آتش کشیدند

گفته می شود که تظاهرکنندگان جاده منتهی به سفارت آلمان را مسدود کرده اند تا ماشین های آتش نشانی نتوانند به محل برسند.

پس از حمله به سفارت آلمان در خارطوم، وزیر امور خارجه این کشور اعلام کرد کارمندان سفارت در سلامت کاملا هستند.

همچنین در لبنان شماری از اسلامگرایان افراطی به یکی از شعبه های رستوران زنجیره ای مرغ سوخاری کنتاکی حمله کرده و محل را به آتش کشیدند.

در جریان درگیری در مقابل این رستوران میان تظاهرکنندگان و نیروهای پلیس لبنان، یکی از مهاجمان کشته شد.





Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español

به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved