آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 25 شهریور ماه 1391 برابر با 2012 Saturday 15 September

رشد ۵۸ درصدی قاچاق کالا به ایران

دیگربان: عزت‌الله یوسفیان ملا٬ عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس از رشد ۵۸ درصدی قاچاق کالا به ایران خبر داد و گفت: «برخی ارگان‌ها تسهیل کننده ورود کالای قاچاق به داخل کشور هستند.»

آقای یوسفیان ملا روز شنبه (۲۵ شهریور) به سایت «خانه ملت» گفته است: «بین دستگاه‌های مبارزه با قاچاق یکدستی و یکپارچگی وجود ندارد از این رو شاهد ورود سالانه چند میلیارد کالای قاچاق به کشور هستیم.»

وی افزوده است: «افزایش قاچاق کالاهایی که مشابه آن در داخل تولید می‌شود٬ به معنای وضعیت بد کارخانه‌های تولیدی در داخل است.»

۲۶ آذرماه سال ۱۳۹۰ هم محمود احمدی‌نژاد گفته بود: «عده‌ای به عنوان واردات کالایی خاص، کالاهای غیرضروری وارد کشور» می‌کنند و تخلفات خود را «تزئین» می‌کنند.

احمدی‌نژاد ۱۱ تیرماه‌‌ همان سال هم در سخنان جنجال برانگیزی٬ سپاه پاسداران را «برادران قاچاقچی» نامیده و گفته بود آن‌ها از اسکله‌های خود برای واردات غیرقانونی کالا استفاده می‌کنند.

یک روز بعد از این سخنان، محمدعلی‌ جعفری فرمانده کل سپاه به اظهارات احمدی‌نژاد واکنش نشان داد و اعلام کرد در اسکله‌های سپاه مبادلات بازرگانی صورت نمی‌گیرد.

سپاه پاسداران قدرتمند‌ترین ارگان‌ نظامی در جمهوری اسلامی، سال‌هاست فعالیت‌های اقتصادی و تجاری می‌کند و برنده بسیاری از مناقصه‌ها٬ مزایده‌ها و واگذاری‌های دولتی است.

از این نیرو به عنوان یکی از بزرگ‌ترین دارندگان اسکله‌های غیرمجاز در ایران یاد می‌شود.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español

به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved