آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 2 مهر ماه 1391 برابر با 2012 Sunday 23 September

وضعیت فرزندان رفسنجانی؛ مهدی و فائزه بهانه است

به گزارش جهان نیوز،‌ طبق اعلام نزدیکانش آقازاده لندن نشین وی قرار بود شب گذشته وارد کشور شود اما وقتی پرواز ساعت 20 به زمین نشست خبری از او نبود تا سید محمود علیزاده طباطبایی، وکیل مهدی از احتمال منتفی شدن بازگشت وی سخن بگوید.

جمعی از منتقدان مهدی هاشمی هم که برای استقبال! از او در فرودگاه تحصن کرده بودند، محروم از رویت سیمای آقازاده مشهور به خانه برگشتند.

منتقدان مهدی هاشمی با استناد به اطلاعات و اسناد موجود درباره اتهامات مالی و نقش آفرینی وی در فتنه 88،‌ معتقدند این آقازاده باید همانند مردم عادی در برابر قانون زانو بزند و دیگر در برابر رسیدگی به اتهاماتش مقاومت نکند.

آنان از دستگاه قضا که اتفاقا در ماه های اخیر و با رسیدگی به پرونده فساد بزرگ بانکی قاطعیت جدیدی از خود نشان داده، انتظار دارند این آقازاده جنجالی را بی توجه به انتسابش به مقامات سیاسی محاکمه کند.

محسن هاشمی، فرزند ارشد آقای هاشمی رفسنجانی اما تحلیل متفاوتی درباره برادرش دارد. او که دوست ندارد برادرش در جایگاه متهم قرار گیرد و شاید جایگاه پدر را مخدوش کند، اتهامات مهدی هاشمی را انکار می کند و با وجود تاکید رئیس دانشگاه آزاد بر سفر خودسرانه مهدی هاشمی، ادعا می کند: مهدی با حکمی که تیر ماه88 برای ساماندهی تشکیلات دانشگاه آزاد داشت، از کشور خارج شد.

می خواهند اثرگذاری پدرم در انتخابات را کم کنند!

محسن هاشمی نه تنها اتهامات مالی که حتی نقش آفرینی برادرش را در خلق و هدایت فتنه رد کرده و به روزنامه آرمان( از حامیان هاشمی) گفته است: من به ضرس قاطع می‌گویم که اکثر آنها و شاید صددرصدشان، دروغ، جوسازی و کذب است. از کاه، کوه می‌سازند، به آنها وجه غیرقانونی می‌دهند و بر آن اساس عمل می‌کنند ... او بعد از انتخابات، هیچ فعالیتی نداشت و قبل از انتخابات هم فعالیت‌هایی در جهت مشارکت حداکثری مردم برای حضور در انتخابات داشت و هیچ تذکری هم به واسطه فعالیت‌هایش به وی داده نشد یعنی نگفتند کاری که می‌کند خلاف است یا خلاف نیست.

محسن هاشمی همچنین از قول برادرش عنوان کرده که "ایشان معتقدند که هیچ یک از اتهامات صحیح نیست و می‌تواند به راحتی از پس این اتهامات برآید و پاسخ دهد."

پسر ارشد آقای هاشمی بر پایه این دفاعیه،‌ انتقادات از مهدی هاشمی و درخواست برای رسیدگی به اتهامات او را تلاش برای "ضربه زدن به پدر" توصیف کرده و مدعی شده است: هدفشان جوسازی و کم کردن اثرگذاری آقای هاشمی در جامعه است. هر چه می‌بینند اثرگذاری ایشان بیشتر و محبوبیت‌شان در جامعه بالاتر می‌رود، اینها فعالیت بیشتری می‌کنند ... قصد آنها کم کردن اثرگذاری آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در انتخاباتی است که پیش رو داریم و تصورشان این است که با جوسازی، قوه قضاییه را تحت تاثیر قرار دهند و از این طریق اقدامات ویژه‌ای انجام و احکامی که شاید مورد قبول نیست صادر شود.

وی البته درباره برنامه های هاشمی رفسنجانی در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم حرفی نزده و نگفته است که نقش وی در این انتخابات چیست که با انتقاد از مهدی هاشمی "کم اثر" می شود. البته شاید منظور او تلاش های آقای هاشمی برای ایجاد اتحاد در جبهه اصلاحات و اجماع رساندن آنان در حمایت از کاندیدای موردنظرش باشد.

در هر صورت بعید است دستگاه قضایی برای حمایت از برنامه های انتخاباتی آقای هاشمی رسیدگی به اتهامات پسرش را به تعویق بیندازد یا از آن چشم پوشی کند چرا که اگر اینگونه بود نباید شب گذشته فائزه هاشمی هم برای اجرای حکمش به زندان منتقل می شد.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español

به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved