آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 4 مهر ماه 1391 برابر با 2012 Tuesday 25 September

فرانسه: مداخله رژیم تهران در سوریه غیرقابل قبول است

به گزارش خبرگزاری فرانسه از نیویورک، فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه امروز در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل، مداخله رژیم تهران در سوریه را محکوم کرد و آن را غیرقابل قبول دانست.

رئیس جمهور فرانسه گفت، کاملا روشن است که رژیم تهران با اعزام افراد و ارسال تجهیزات به سوریه، از رژیم دمشق حمایت می کند و این برای ما غیرقابل قبول است.

وی همچنین دستیابی رژیم تهران به سلاح اتمی را یک تهدید عمده برای صلح و امنیت جهانی دانست و گفت، رژیم تهران به تعهدات بین ‌المللی خود پایبند نیست و پاریس نمی ‌تواند این وضعیت را تحمل کند.

فرانسوا اولاند در سخنان خود شدیدا به بی عملی سازمان ملل در قبال سوریه اعتراض کرد و گفت، تا کنون بیش از 30 هزار نفر کشته شدند، چند تن دیگر باید قربانی شوند تا کسی به فکر بیفتد؟

وی در ادامه خواستار اقدام فوری سازمان ملل برای حمایت از مردم سوریه شد و گفت، جامعه بین المللی وظیفه دارد که از مناطق آزادشده در سوریه حفاظت کند.

رئیس جمهور فرانسه همچنین رسما اعلام کرد که پاریس آماده است دولت انتقالی سوریه را بعنوان نماینده سوریه جدید به رسمیت بشناسد.

پیش از سخنرانی رئیس جمهور فرانسه، امیر قطر نیز با اشار به وضعیت اضطراری سوریه، خواستار مداخله نظامی کشورهای عربی برای پایان دادن به حمام خون در سوریه شد.

این مقام قطری گفت، تمام تلاشهايی که تا کنون انجام شده متاسفانه بیهوده بوده است و زمان آن رسیده که کشورهای عرب منطقه خود برای پایان دادن به حمام خون در سوریه، وارد عمل شوند.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español

به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved