آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 10 مهر ماه 1391 برابر با 2012 Monday 01 October

گمانه زنی برای سناریوی حامیان دولت در انتخابات

سایت جمعیت فداییان اسلام: رصد نشانه ها و تحلیل برخی شنیده ها، حاکی از احتمال به وقوع پیوستن سناریوی بسیار پیچیده ای از سوی احمدی نژاد برای باقی ماندن در ارکان قدرت کشور می باشد.
بر اساس این احتمال جدی، دکتر احمدی نژاد و رسانه های وابسته به او، طوری وانمود می کنند که مدل پوتین-مدودف از سوی او در حال پیگیری بوده و احمدی نژآد سعی بر این دارد که شخصی را از اعوان و انصار خود، حمایت کرده و با روی کار آمدن آن شخص به عنوان رئیس جمهور، دوباره سررشته امور در دستان خودش باقی بماند. این صحنه سازی احتمالا تا زمانی بسیار نزدیک به انتخابات سال آینده ادامه خواهد یافت و افکار عمومی منتظر معرفی فرد مورد نظر احمدی نژاد برای ریاست جمهوری بعدی خواهند بود...

لکن در پس پرده، احمدی نژآد در حال برنامه ریزی بسیار گسترده برای تصاحب کرسی های شورای شهر توسط دوستان خود بوده و قصد آن دارد که با به دست آوردن اکثریت شورای شهر، خودش دوباره بر صندلی مهم شهرداری تهران تکیه زده و همه اعوان و انصار خود را دوباره در شهرداری تهران جمع کرده و ساماندهی کند. بر طبق این سناریوی محتمل، برنامه این گروه در طی چهار سال بعدی، آماده سازی مجدد فضای سیاسی برای حضور مجدد احمدی نژاد در جایگاه ریاست جمهوری، با استفاده از امکانات وسیع شهرداری تهران و همچنین با کمک بی دریغ دوستان مطیع خود که طی هشت سال گذشته در بسیاری از نهاد ها و ارگان ها و وزارتخانه های مختلف استخدام شده اند، خواهد بود.

با توجه به اینکه اگر با نگاه واقع بینانه به مبحث ریاست جمهوری بنگریم، کاملا واضح است که افراد مطرح شده از سوی رسانه های وابسته به حلقه دولت، حتی در خوشبینانه ترین حالات ممکن، از کمترین شانس برای پیروزی در انتخابات برخوردار نبوده و دست احمدی نژاد از شخصیتی ارزشمند و کاریزماتیک برای انتخاب به عنوان رئیس جمهور بعدی خالی است، از محمود احمدی نژاد بسیار بعید به نظر می رسد که اعتبار باقی مانده خود را بر روی این بلیط های از قبل بازنده خرج کند، و با توجه به اینکه هیچ نهادی در کشور بعد از ریاست جمهوری، به عرض و طول و امکانات شهرداری تهران نمی رسد، وقوع این سناریو بسیار محتمل به نظر می رسد.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español

به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved