آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 26 مهر ماه 1391 برابر با 2012 Wednesday 17 October

سرنگون شدن هلیکوپتر جنگی اسد در یک منطقه کلیدی

به گزارش خبرگزاری فرانسه از بیروت، فعالان سوری امروز گفتند مخالفان مسلح رژیم سوریه روز چهارشنبه موفق شدند تا يک هلیکوپتر جنگی را در نزديکی شهر کلیدی "معارت النومان" سرنگون کنند.

"معارت النومان" که بر سر شاهراه دمشق به حلب قرار دارد، یکی از نقاط مهم استراتژیک به شمار می آید و از هفته گذشته به دست ارتش آزاد سوریه افتاده است.

به گفته فعالان سوری، ارتش سوریه نیروهای تقویتی خود را بسوی "معارت النومان" اعزام کرده تا بلکه بتواند این منطقه را باز پس بگیرد. هم اکنون درگیریهای شدیدی در این منطقه جریان دارد.

هلیکوپتر جنگی ساقط شده در حال گلوله باران مواضع شورشیان بود که هدف قرار گرفت و سرنگون شد.


رژیم سوریه طرح براهیمی برای آتش بس را رد کرد

در حالی که شورای ملی سوریه، مهمترین تشکل مخالفان بشار اسد، با طرح آتش بس نماینده ویژه سازمان ملل و اتحادیه عرب در امور سوریه موافقت کرده، دولت بشار اسد این طرح را «بیهوده» خوانده است.

به گزارش رادیو فردا، خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از خبرگزاری دولتی «الثوره» سوریه گزارش داده که دمشق اعلام کرده است که موافقت با طرح آتش‌بس در روزهای عید قربان «بیهوده» است، زیرا به گفته دولت سوریه، «شورشیان» دارای تشکیلات منسجم نیستند و رهبر واحدی میان آن‌ها وجود ندارد تا به نیابت از تمام مخالفان با این طرح موافقت کند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved