آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 28 مهر ماه 1391 برابر با 2012 Friday 19 October

مسئولان درصدد نابودی موسیقی محلی هستند

شهرزادنیوز:اوایل مهرماه سال جاری، حدود 200 نفر از هنرمندان و روزنامه نگاران بوشهری، طی نامه‌ای به «سید محمد حسینی»، وزیر ارشاد جمهوری اسلامی، نوشته بودند که عرصه روز به روز بر هنرمندان و دوستداران موسیقی تنگ‌تر می‌شود و و حتی از برنامه‌های خیریه گروه‌های موسیقی بومی با بهانه‌های واهی و رفتارهای خارج از عرف و قانون ممانعت به عمل آید.

این نامه روز دوم مهرماه در رسانه پخش شد، اما نه تنها نتیجه‌ای حاصل نشد، بلکه به گفته محسن شریفیان، نوازنده و سرپرست گروه لیان، در گفتگو با پایگاه خبری «فریاد موسیقی» اعلام داشت به نظر می‌ رسد که مسئولان با تمام توان خود با موسیقی قومی‌ و محلی ایران مخالفند و با تمام توان خود درصدد فراموشی و نابودی این نوع موسیقی هستند . آنها ترجیح می‌دهند «دی جی » درعروسی‌ها باشد اما موسیقی محلی نباشد.

وی همچنین گفت که اگر حقیقتا دفتر موسیقی وزارت ارشاد توان نظارت بر عملکرد شهرستان‌ها ندارد و بر اساس یک قانون نانوشته حق دخالت بر اعمال آن‌ها را ندارد، پس بهتر است به جای نام دفتر موسیقی وزارت ارشاد که قرار است کل کشور را در بر گیرد از نام دفتر موسیقی تهران، اداره ارشاد تهران و... استفاده کرده و دست کم تکلیف هنرمندان را با خود روشن کنند.

به گفته وی، مسئولان هرگاه می‌خواهند شعار داده و آمارهای کذب مطرح کنند، فورا به سراغ موسیقی قومی رفته و ادعا می‌کنند که با بودجه هنگفت از این موسیقی حمایت می‌نمایند.

از سوی دیگر حمید شاه آبادی، معاون هنری وزارت ارشاد اسلامی، در گفتگو با زینب مرتضایی فرد، خبرنگار جام جم آنلاین، روز 16 مهر گفته بود که استان فضاي بومي خود را در نظر مي‌گيرد و بعد در صورت موافقت با اجراي يك برنامه درخواست خود را براي ما مي‌فرستد. ما هميشه به مراكز استاني تاكيد كرده‌ايم که اجراي اين برنامه‌ها نبايد موجب شود از موسيقي بومي خود غافل شوند، چون در صورت بروز اين اتفاق ذائقه مردم و سبد شنيداري استان تغيير مي‌كند و مردم ارتباطشان را با موسيقي بومي خود از دست مي‌دهند.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved