آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 29 مهر ماه 1391 برابر با 2012 Saturday 20 October

آمار غلط، عامل افزايش قيمت كالاهای غذايی شده است

وقتي آمار اشتباهي مطرح شود با کمبود شير و گوشت و ديگر محصولات کشاورزي مواجه خواهيم شد. يعني کمبود‌هايي که در بخش کشاورزي وجود دارد به دليل نداشتن برآورد صحيح از ميزان نياز است و نمي‌توان آن را گردن واردات انداخت.

وزير اسبق كشاورزي، علت افزايش قيمت شير و گوشت و ساير اقلام كشاورزي را، ارايه آمار غلط از سوي دولت براي تأمين نياز‌هاي وارداتي كشاورزي نسبت داد. و گفت: همين امر باعث ضعف در نوع واردات مورد نياز كشورشده است.

عيسي كلانتري در گفت و گو با ايلنا‏، گفت: وقتي آمار اشتباهي مطرح شود با کمبود شير و گوشت و ديگر محصولات کشاورزي مواجه خواهيم شد. يعني کمبود‌هايي که در بخش کشاورزي وجود دارد به دليل نداشتن برآورد صحيح از ميزان نياز است و نمي‌توان آن را گردن واردات انداخت.وي علت اين امر را نبود يک استراتژي منظم و دقيق براي آن بخش از نياز‌هايي است که بايد وارد شوند که آن هم ضعف از سوي وزارت جهاد کشاورزي است.

به گفته كلانتري‏، در ايران سطح زير کشت محدود است و بر اساس برآورد‌هايي که صورت گرفته 6 ميليون و 200 هزار هکتار زمين زراعي آبي وجود دارد که قاعدتا در اين مقدار نمي‌توان همه نوع محصول کشاورزي توليد کرد.، در نتيجه بخشي از کالا‌هاي مورد نياز بخش کشاورزي بايد وارد شود و اين امري بديهي است.

وزير اسبق كشاورزي يا تأكيد بر اين كه ميزان کسري موجود را بايد از طريق واردات تامين کرد،بيان داشت: وجود افزايش قيمت و يا كمبود اقلام كشاورزي و دامي را بايد در آمار غلط ارائه شده از سوي وزارت جهاد كشاورزي جستجو كرد. چرا که با آمار اشتباهي که منتشر مي‌شود، مشکلات بسياري به وجود آمده که نمي‌توان آنها را ناديده گرفت.





Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved