آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 30 مهر ماه 1391 برابر با 2012 Sunday 21 October

ترور؛ آمريکا و عربستان درصدد شکايت از رژيم تهران

روزنامه "العرب" چاپ لندن نوشت اطلاعات تاييد شده ای را به دست آورده است که نشان می دهد عربستان سعودی به دنبال ارائه شکايت نامه ای عليه مقامات رژيم تهران به دادگاه بين المللی جنايی است.

به گزارش سایت عصر ایران، اين روزنامه به نقل از منابع آگاه افزود، عربستان سعودی با ارائه درخواستی به آمريکا از اين کشور خواست همه اطلاعات بيان شده توسط ’منصور ارباب سير’ متهم ايرانی - آمريکايی را ارائه کند.

روزنامه العرب به نقل از شماری از کارشناسان حقوقی نوشته است که دادگاه بين المللی جنايی می تواند در اين زمينه به نفع عربستان سعودی حکم صادر کند.

این روزنامه افزود، عربستان سعودی تلاش می کند به اين مسئله ابعاد حقوقی بدهد تا وسيله جديدی برای اعمال فشار در اختيار همسايگان رژيم تهران قرار گيرد. همسايگانی که از دخالتهای رژيم تهران انتقاد می کنند.

به نوشته اين روزنامه، علاوه بر عربستان سعودی اين احتمال وجود دارد که دولت آمريکا نيز از رژيم تهران در دادگاه بين المللی جنايی شکايت کند زيرا اين ترور قرار بود در خاک آمريکا عملی شود.

منصور ارباب سير عضو نیروی قدس سپاه پاسداران که هم اکنون در آمريکا در بازداشت بسر می برد، اعتراف کرده که قصد ترور سفير عربستان سعودی در واشنگتن را داشته است.

اريک هولدر دادستان آمريکا هم در اين باره اعلام کرد دستور ترور سفير عربستان در واشنگتن از سوی مقامات عاليرتبه رژيم تهران صادر شده بود.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved