آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 1 آبان ماه 1391 برابر با 2012 Monday 22 October

توپ چینی، پاره و بدون تایید فیفا در لیگ برتر

حدیدنیوز: روی توپ‌هایی که آلشپورت به تازگی در اختیار تیم‌های لیگ برتری قرار داده made in china دیده می‌شود! در واقع توپ‌های کمپانی آلمانی آلشپورت، مهر تولید در چین را بر خود دارند. جالب اینجاست که این توپ ها قطعا با مبلغ ارزان تری از سوی نمایندگی آلشپرت در ایران خریده می شود ولی هنوز با مبلغ توپ اورجینال به تیم های لیگ برتری فروخته می شود.

در هفته‌های ابتدایی لیگ برتر، وقتی بعضی از دروازه‌بان‌ها گل‌های بدی می‌خوردند، کیفیت پایین توپ‌های کمپانی آلشپورت را مقصر می دانستند. آن روزها کمتر کسی این اعتراض را جدی می گرفت، اما چند هفته بعد بازیکنان دیگر هم به کیفیت توپ اعتراض کردند تا ثابت شود گلر بهانه نمی‌گیرند. با این‌حال از همان ابتدا مدیران این کمپانی زیر بار این انتقادات نرفتند و هربار که با اعتراضات تیم‌ها مواجه شدند، مدعی شدند توپ‌‌شان از سوی فیفا تایید شده‌ است. انها با استناد به تایید فیفا از پاسخگویی طفره رفتند.

توپ‌های پاره در تمرین تیم‌ها!

سازمان لیگ سال گذشته توپ های آلشپورت را به عنوان توپ رسمی لیگ برتر معرفی کرد. پس از آن هم این کمپانی توپ هایش را برای تمرینات تیم های لیگ برتری را به این تیم ها می دهد. توپ‌هایی که زود پاره می شوند و دیگر قابل استفاده نیستند. تصاویر توپ‌های پاره در تمرینات استقلال و گهر زود بازتاب پیدا کرد و مدیران آلشپورت را وادار کرد تا در یک کنفرانس خبری دیگر، توضیحاتی بدهند. توضیحاتی که حرف تازه‌ای نداشت. مدیران آلشپورت باز هم با استناد به تاییدیه فیفا این مشکلات را گردن نگرفتند و مدعی هستند در این تیم‌ها بلد نیستند توپ‌ها را باد کنند و به همین دلیل است که توپ‌ها خراب می‌شود.

توپ‌های لیگ فرانسه هم همین توپ‌هاست؟

توپ‌هایی که فیفا تایید می‌کند دارای مهر مخصوصی است که نشان‌دهنده کیفیت استاندارد آنهاست. کمپانی‌ها برای اینکه این مهر را روی توپ‌های‌شان داشته باشند باید این توپ‌ها را با روشهای مختلف و مورد تایید فیفا تست کنند. فیفا هم برای زدن مهر تایید روی توپ‌ها هزینه‌هایی را از کمپانی‌ها دریافت می‌کند و در صورت تایید نهایی این مهر روی توپ‌ها زده می‌شود. روی توپ‌های استاندارد، کنار این مهر لوگوی فیفا هم دیده می شود. اما مشکل اینجاست که چطور با وجود تایید توپ‌های آلشپورت توسط فیفا ، اینقدر کیفیت توپ‌ها پایین است؟ البته نگاهی به توپ های آلشپرت در تمرین تیم‌های لیگ برتری ثابت می کند اثری از تاییدیه فیفا روی این توپ نیست. از سوی دیگر مدیران کمپانی آل اشپورت مدعی شده‌اند که این توپ‌ها در لیگ فرانسه و لیگ شیلی استفاده می شود. اما واقعیت این است که از این توپ‌ها در لیگ دوی فرانسه استفاده می‌شود. این توپ‌ها در آلمان تهیه می‌شود و با توپ‌هایی که در لیگ ایران استفاده می شود فرق دارند.

made in china؟

روی توپ‌هایی که آلشپورت به تازگی در اختیار تیم‌های لیگ برتری قرار داده made in china دیده می‌شود! در واقع توپ‌های کمپانی آلمانی آلشپورت، مهر تولید در چین را بر خود دارند. جالب اینجاست که این توپ ها قطعا با مبلغ ارزان تری از سوی نمایندگی آلشپرت در ایران خریده می شود ولی هنوز با مبلغ توپ اورجینال به تیم های لیگ برتری فروخته می شود. اما عجیب این‌جاست که این توپ‌ها که از نظر کیفی قابل مقایسه با نمونه اصلی نیستند همچنان به همان قیمت به تیم‌های ایرانی تحویل داده می‌شود.

توپ‌های نویی که پاره می‌شوند

در یکی دو روز گذشته یکی دو تیم لیگ برتری مدعی شده اند که مشکل فقط توپ‌های کار کرده نیست و توپ‌های نو آلشپورت هم که هنوز پا نخورده‌اند پاره و غیر قابل استفاده هستند. شنیده شده این توپ‌ها در ایران هم تهیه می‌شوند و شاید در آینده‌ای نزدیک تیم‌ها از توپ‌های آل اشپورت ایرانی استفاده کنند! اما مشکل فقط توپ‌های این کمپانی نیست و تیم‌های لیگ برتری از کیفیت دوخت و جنس لباس‌های این کمپانی هم ناراضی هستند. ولی هنوز مدیران باشگاه‌‌ها ، اعتراض‌شان را به صورت علنی مطرح نکرده‌اند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved