آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 16 آبان ماه 1391 برابر با 2012 Tuesday 06 November

انتخابات رياست جمهوری در آمريکا آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، با باز شدن مراکز اخذ رای در آمریکا در روز سه شنبه، انتخابات ریاست جمهوری در این کشور ساعت شش به وقت محلی (یازده به وقت گرینویچ) آغاز شد.

از جمله ایالت هایی که در آنها رای گیری آغاز شده است، ایالت نیویورک و ویرجینیا است.

پیش بینی می شود حدود یکصد و پنجاه میلیون نفر از دویست و هفت میلیون واجد شرایط رای دادن در انتخابات شرکت کنند.

منابع خبری می گویند، رقابت بين رامنی و اوباما بسيار تنگاتنگ خواهد بود.

به گزارش یورونیوز، در حالی که رقابت تنگاتنگ میان نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به پایان خود نزدیک می شود، در نظرسنجی ها هر دو نامزد موقعیت یکسانی دارند.

بر اساس نظرسنجی انجام شده در مرکز تحقیقاتی پیو، باراک اوباما نامزد دموکرات چهل و هشت درصد آرا را به خود اختصاص خواهد داد و میت رامنی رقیب جمهوریخواه وی چهل و پنج درصد رای می آورد.

نظرسنجی وال استریت ژورنال این فاصله را به یک درصد می رساند یعنی اوباما چهل و هشت درصد و رامنی چهل و هفت درصد در حالی که نظرسنجی گالوپ درصد آرا را برای هر دو نفر چهل و هشت درصد معرفی می کند.

در روزهای اخیر نامزدهای ریاست جمهوری با حضور در ایالتهای مهم و تعیین کننده مبارزات خود را با شدت بیشتری دنبال کردند. یازده ایالت تعیین کننده در مجموع 146 رای از آرای کالج الکترال را تشکیل می دهند. برای پیروزی در این رقابت هر نامزد باید بتواند دویست و هفتاد رای الکترال را به دست آورد.

به گفته کارشناسان رئیس جمهور باید شصت و نه رای الکترال را در حداکثر هشت ایالت ازیازده ایالت مهم تعیین کننده کسب کند. از آنجایی که کار برای اوباما در پنسیلوانیا با بیست رای، در میشیگان با شانزده رای و در ویسکانسین با ده رای الکترال راحت بوده، کافی است تا در اوهایو و آیووا بتواند بدرخشد.

پیش بینی ها از پیشتازی او در این دو ایالت حکایت دارد. اما برای میت رامنی مسیر رسیدن به کاخ سفید ناهموار تر است. نامزد جمهوریخواه باید بتواند هفتاد و نه رای الکترال را در یازده ایالت تعیین کننده به دست آورد یعنی باید پیروزی اش در ایالت های اوهایو، فلوریدا و ویرجینیا حتمی باشد. وضع او در ایالت های ویرجینیا و فلوریدا بهتر است.

محاسبات ناظران از حتمی بودن صد و نود و یک رای الکترال در بیست و چهار ایالت برای او حکایت دارد.

علاوه بر رقابت تنگاتنگ دو نامزد و شمارش منحصر به فرد آرا که از ششم نوامبر آغاز می شود، انتخابات کنگره و فرمانداران نیز اجرا می شود.







Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved