آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 25 آبان ماه 1391 برابر با 2012 Thursday 15 November

مراسم سالگرد درگذشت منوچهر آتشی لغو شد

خبرگزاری هرانا - مراسم هفتمین سالگرد درگذشت منوچهر آتشی بر سر مزار او در بوشهر به دلیل اعلام نداشتن مجوز، لغو شد.

یکی از اعضای برگزارکننده این مراسم در گفتگو با پایگاه خبری "خلیج فارس" اعلام کرد: صبح امروز چهارشنبه و ساعتی پیش از برگزاری مراسم سالگرد درگذشت منوچهر آتشی، در تماس با آن‌ها اعلام شده مجوز برگزاری این مراسم از سوی دستگاههای مربوطه صادر نشده، از این رو باید مراسم لغو شود.

وی افزود: این موضوع در شرایطی اعلام شده که قرار بود از ساعت ۱۵ امروز چهارشنبه دوستداران منوچهر آتشی بر سر مزار وی در محله امامزاده عبدالمهیمن بوشهر گردهم آمده و با شعرخوانی، قرائت مقاله و سخنرانی در حوزه ادبیات یاد و خاطر این شاعر هم استانی را گرامی دارند.

وی افزود: از طرفی طی سال‌های گذشته هیات برگزارکننده مراسم سالگرد آتشی که تشکلی مردمی است، بدون نیاز به دریافت مجوز خاصی، مراسم سالگرد وی را بر سر مزارش برگزار می‌کردند، از این رو امسال نیز همانند سنوات گذشته هماهنگی و برنامه ریزی مراسم هفتمین سالگرد این شاعر هم استانی پیگیری شد، اما فکر نمی‌کردیم نیاز به مجوز باشد.

وی افزود: به دلیل کمبود فرصت برای نامه نگاری و دریافت مجوز درخواست شده، مراسم هفتمین سالگرد درگذشت منوچهر آتشی لغو شد.

منوچهر آتشی شاعر سبک نیمایی متولد ۱۳۱۰ در روستای دهرود دشتستان، سال ۸۴ به عنوان چهره ماندگار ادبیات ایران معرفی و تجلیل شد.

وی در سن ۷۴ سالگی به دلیل ایست قبلی در بیمارستان سینای تهران درگذشت و به درخواست علاقمندان وی در بوشهر و موافقت خانواده‌اش، در جوار آرامگاه شیخ حسین چاهکوتاهی از مبارزان علیه استعمار انگلیس در بوشهر به خاک سپرده شد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved