آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 25 آبان ماه 1391 برابر با 2012 Thursday 15 November

ولایت فقیه یکی از مراتب توحید است

دیگربان: علی مهدوی‌نیا از استادان حوزه علمیه در جمع گروهی از فرماندهان بسیج گفته که ولایت فقیه یکی از «مراتب توحید» است و ولی فقیه «جانشین» پیامبران و امامان در زمان غیبت روی زمین محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری نوپای بسیج٬ آقای مهدوی‌نیا این مطلب را چهارشنبه (۲۴ آبان) در نخستین دوره طرح «ابرار» ویژه فرماندهان و اعضای شورای مرکز مقاومت بسیج و حوزه‌های تابعه وزارت تعاون در قم بیان کرده است.

وی گفته که «ولایت فقیه زیر مجموعه توحید بوده و یکی از مراتب توحید، توحید در حاکمیت است یعنی حق حاکمیت منحصرا متعلق به خدا بوده و موحدین باید به آن معتقد باشند.»

مهدوی‌نیا افزوده است: «کل عالم متعلق به خداوند است و کسی که خداوند به او اذن در حاکمیت داده باشد مثل پیامبران و ائمه معصومین و در زمان غیبت٬ ولایت فقیه جانشین ایشان است.»

وی همچنین ادعا کرده که «در طول تاریخ تشیع هیچ فقیهی مخالف ولایت فقیه نبوده است و اگر چند نفر درجامعه ویژگی‌های ولایت را داشته باشند همه آن‌ها حق ولایت دارند.»

در سه سال گذشته حجم تبلیغات درباره علی خامنه‌ای و ولایت فقیه در ایران از سوی روحانیون و نظامیان نزدیک به وی افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته است.

طی این مدت‌ها مجموعه تعاریف و تمجید‌ها از رهبر جمهوری اسلامی به حدی گسترده٬ اغراق‌آمیز و غیر واقع‌بینانه بوده که حتی با اعتراض گروهی از «سربازان جنگ» نرم نیز مواجه شده است.

چهره خامنه‌ای پس از تائید نتیجه انتخابات سال ۸۸، حمایت از دولت نامشروع احمدی‌نژاد و دستور سرکوب اعتراض‌ها در میان مردم به شدت مخدوش شده است.

محافظه‌کاران تلاش می‌کنند با تعاریف اغراق‌آمیز، چهره مخدوش شده و جایگاه از دست رفته وی در میان مردم را بازیابند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved